„La Traviata” Verdiego - Riccardo Muti i Renata Scotto, "Carmen” Bizeta - Thomas Beecham i Victoria de los Angeles, “Don Giovanni” Mozarta – Carlo Maria Giulini i Eberhard Wächter a także Joan Sutherland i Elisabeth Schwarzkopf, „Tosca” Pucciniego - Georges Pretre i Maria Callas, dla której było to ostatnie studyjne nagranie. Wspaniali dyrygenci, wyśmienite orkiestry, legendarni soliści – każde z tych nagrań jest już doskonale znane prawdziwym miłośnikom opery.
Doskonała jakość dźwięku, szata graficzna, której fundamentem jest „grupa” kilkudziesięciostronicowa książeczka i przede wszystkim ciężkie do pobicia interpretacje sprawiają, że każde z tych wydań mogłoby śmiało konkurować o miano najlepszej reedycji tego roku.
Kolejne wydania stanowią niezastąpiony cykl – doskonały sposób, by z jednej strony zacząć swoją przygodę z operą, z drugiej zaś pozwalają wytrwałym kolekcjonerom uzupełnić swoje braki w zbiorach. Każde z tych czterech prezentowanych dzieł było i jest wciąż wielokrotnie nagrywanych – jednak są pewne wyjątkowe nagrania, są też wyjątkowi ludzi i miejsca – wszystko to – skumulowane – znajdziemy w tych albumach.
Mieczyław Burski