X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Bach na żywo – słuchaj w Dwójce!

Ostatnia aktualizacja: 10.12.2010 12:50
W finale "Mazovia Goes Baroque" wizjonerzy dawnych instrumentów zmierzą się z dziełami lipskiego kantora. W piątek zapraszamy do słuchania Dwójki, a przez cały weekend - do odwiedzania Studia Lutosławskiego w Warszawie.
Audio
  • Rozmowa z Anetą Nowak, koordynatorką Mazovia goes Baroque

Rok Chopinowski rozpoczął się od Bacha i Bachem się skończy. To nie przypadek... Tym repertuarowym wyborem twórcy "Mazovia Goes Baroque" chcieli podkreślić niezwykłą nić spinającą twórczość niemieckiego kantora i polsko-francuskiego pianisty-kompozytora. Wystarczy, że pozwolimy sobie na niedopuszczalne z historycznego punktu widzenia, ale jak najbardziej usprawiedliwione przez wyobraźnię, zredukowanie muzyki Bacha wyłącznie do jego twórczości instrumentalnej, a wręcz do utworów, które skomponował na jeden tylko instrument. Właśnie tam dostrzeżemy najwięcej podobieństw, analogii i pewnie nawet pokrewieństw pomiędzy Bachem i Chopinem.


Można by wymienić wiele elementów sztuki muzycznej, które obydwu kompozytorów fascynowały: stymulujące napięcie pomiędzy precyzją formalną i wirtuozerią, ścisły porządek i swoboda rytmiczna, dramaturgia uzyskiwana środkami, wydawałoby się, całkowicie abstrakcyjnymi, improwizacja jako podstawowy sposób ekspresji wyobraźni instrumentalnej.

Aby ukazać te subtelne analogie, do Studia Koncertowego im. Witolda Lutosławskiego zawita troje nadzwyczajnych artystów. Francuska skrzypaczka, Amandine Beyer w swojej ojczyźnie cieszy się w pełni zasłużonym statusem gwiazdy pierwszej wielkości, co nie ma nic wspólnego z jej ujmującą bezpośredniością i bezpretensjonalnością, którą charakteryzują się także nagrania dokonywane na przestrzeni ostatnich lat z czołowymi francuskimi oraz szwajcarskimi zespołami (Ensemble 415, Le Concert Français, Café Zimmermann), a także z własną formacją I Incogniti.

Drugim przedstawicielem środowiska francuskiego będzie legendarny lutnista Eric Bellocq. Od wielu lat członek słynnego Ensemble Clément Janequin, ale też nadzwyczajny kameralista i solista o oryginalnych poglądach estetycznych. Na przełomie stuleci Bellocq zaskoczył środowiska muzyki dawnej współczesnymi, autorskimi kompozycjami oraz niezwykłym strojem bachowskiej lutni, który dotychczas przedstawiał wyłącznie w swoich uczonych publikacjach.

Galerię giwazd-wizjonerów uzupełni dobrze znany polskiej publiczności, duński klawesynista i organista, Allan Rasmussen. To będzie symboliczny finał: kantor z Kopenhagi zagra dzieło kantora z Lipska, w którym, jak być może w żadnym innym, pokazuje nam swoje "pianistyczne", chciałoby się rzec: "chopinowskie", oblicze.

 

Transmisja na antenie Dwójki rozpocznie się 10 grudnia (w piątek) o godz. 19:00

 

Program:

 

Bach na skrzypce i klawesyn

Wyk. Amandine Beyer – skrzypce, Allan Rasmussen – klawesyn;

Francuskie touché

Wyk. Eric Bellocq – lutnia


Zapraszamy także do wysłuchania, już w Studiu Lutosławskiego, kolejnych koncertów "bachowskiego" weekendu:

 

11 grudnia (sobota), godz. 18:00

 

Bach na lutnię

Wyk. Eric Bellocq - lutnia

 

Bach na skrzypce solo

Amandine Beyer skrzypce

 

12 grudnia (niedziela), godz. 18:00

 

Jan Sebastian Bach Wariacje Goldbergowskie

Allan Rasmussen klawesyn

Czytaj także

Jesienne "Mazovia goes baroque"

Ostatnia aktualizacja: 02.11.2010 16:06
Fascynująca wyprawa w świat XVIII-wiecznej wiolinistyki
rozwiń zwiń
Czytaj także

Muzyka baroku jesienią na Mazowszu

Ostatnia aktualizacja: 08.11.2010 11:00
W listopadzie i grudniu publiczność w Warszawie, Płocku, Radziejowicach i Łochowie w ramach festiwalu "Mazovia Goes Baroque" będzie miała możliwość wysłuchania podczas koncertów znakomitych wykonań muzyki barokowej.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Bach instrumentalny, Mozart w operze

Ostatnia aktualizacja: 08.12.2010 10:22
Szósta odsłona festiwalu "Mazovia goes Baroque" oraz premiera "Wesela Figara" w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej.
rozwiń zwiń