X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

An(g)ielskie chóry wciąż tryumfują

Ostatnia aktualizacja: 27.10.2009 14:32
Ewa Obniska i Jacek Hawryluk recenzują nowe płyty cenionych brytyjskich chórów z renesansową polifonią i rozmawiają o fenomenie angielskiej tradycji wokalnej.
Audio

To nie przypadek, że najbardziej wpływowi XX-wieczni interpretatorzy muzyki renesansowej, jak The Tallis Scholars czy Hilliard Ensemble, wywodzą się z Wysp. Wielka Brytania co najmniej od czasów reformacji może się poszczycić wyjątkowo bogatą tradycją zarówno amatorskich jak i w pełni wyspecjalizowanych chórów kościelnych oraz uniwersyteckich.

W Cambridge przy każdym college’u będącym częścią uniwersytetu działa znakomity zespół wokalny prowadzony przez światowej klasy dyrygenta. Przykładem Sidney Sussex College Choirudzielający się na najnowszej płycie wydawnictwa Obsidian z kompozycjami zapomnianego szwajcarskiego mistrza wokalnej polifonii, Ludwiga Senfla.

Odrębny temat stanowią wyspecjalizowane i gruntownie przygotowane muzykologicznie chóry kameralne, jak młody Stile Antico (jego płyta "Song of Songs" wybrana została przez Gramophon albumem roku w kategorii "muzyka dawna") czy zasłużony już The Sixteen (według opiniotwórczego miesięcznika: "artysta roku").

Brytyjska tradycja wokalna nie jest jednak kostyczna, lecz ma wiele obliczy, wciąż się rozwija i otwiera się na rozmaite wpływy (najlepszym przykładem: międzygatunkowe i eksperymentalne projekty popularnego Hilliard Ensemble).


Song of Songs Stile Antico HARMONIA MUNDI
(utwory m.in. Clemensa non Papa, Palestriny, Guerrero, Gomberga, Lassusa, Victorii oraz innych mistrzów renesansowej polifonii)

Ludwig Senfl: Missa Paschalis zu 5 Stimme Andrew Lawrence King, Christopher Watson, Robert MacDonald, Sidney Sussex College Choir Cambridge, Quintessential, David Skinner OBSIDIAN

Motet "Ego flos campi" Clemensa non Papa w koncertowej interprertacji Stile Antico:

Czytaj także

Nowa "Carmina Burana".

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2009 16:35
Ewa Obniska i Jacek Hawryluk rozmawiają o nowym nagraniu legendarnego gotyckiego zbioru w interpretacjach włoskiego zespołu La Reverdie.
rozwiń zwiń