Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Agnieszka Szałowska 04.11.2014

Integracja kontra dyskryminacja - której nauczysz swoje dziecko?

- Brak dostosowania szkoły do potrzeb niepełnosprawnych dzieci nie daje im szansy, by mogły ukończyć szkołę powszechną. Choć mają taki potencjał - mówi pedagog.
Wspólna nauka dzieci zdrowych i tych, które mają specjalne potrzeby edukacyjne, przynosi obopólne korzyściWspólna nauka dzieci zdrowych i tych, które mają specjalne potrzeby edukacyjne, przynosi obopólne korzyściEast News/Glow Images
Posłuchaj
  • Katarzyna Lotkowska o integracji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (Cztery pory roku/Jedynka)
Czytaj także

Katarzyna Lotkowska z Instytutu Nowoczesnej Edukacji wyjaśnia w "Czterech porach roku", że obowiązujący dziś trend zwany edukacją włączającą polega na stwarzaniu dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi możliwości przebywania i uczenia się wśród rówieśników w pełni sprawnych. Oddziały i klasy integracyjne przeznaczone są zarówno dla uczniów niepełnosprawnych fizycznie, jak i umysłowo. Często jednak zamiast utworzyć taką klasę, szkoła woli kierować niepełnosprawnych do placówek specjalnych.

Bywa, że dzieje się tak za sprawą rodziców dzieci zdrowych, którym wydaje się, że obecność w klasie dziecka o specjalnych potrzebach, zuboży w jakiś sposób edukację ich własnych potomków.

Prowadziła: Sława Bieńczycka
Gości: Katarzyna Lotkowska
Tytuł audycji: Cztery Pory Roku
Data emisji: 04.11.2014
Godzina emisji: 9.30

(asz/ag)