Jak precyzuje gość Jedynki, gwarant (np. producent, sprzedawca, ubezpieczyciel) może postawić konsumentowi dodatkowe warunki, np. zastrzec, że konieczne są przeglądy okresowe lub ograniczyć sytuacje, w których wykonuje naprawy na własny koszt tylko do określonych sytuacji.
Paweł Ratyński przypomina również, że w razie problemów z zakupionym towarem konsument może skorzystać z gwarancji zapisanej w oświadczeniu gwarancyjnym albo z rękojmi, która stanowi obligatoryjną odpowiedzialność sprzedającego względem kupującego przez okres dwóch lat od chwili transakcji.
Przedstawiciel UOKiK tłumaczył również w audycji, dlaczego warto postępować zgodnie z zasadą "Ufaj, ale sprawdzaj" i na czym polega konstrukcja przedłużonej gwarancji.
***
Tytuł audycji: Cztery pory roku
Prowadził: Roman Czejarek
Gość: Paweł Ratyński (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów)
Data emisji: 2.04.2015
Godzina emisji: 9.22
pg/asz