Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Paweł Kurek 13.04.2015

Linie lotnicze zawiodły? Walcz o swoje

- Tradycyjne czy tanie linie lotnicze - to nie ma znaczenia, przepisy obowiązują wszystkich - mówiła w Jedynce specjalistka ds. praw pasażerów. Czego możemy żądać od przewoźników?
Linie lotnicze muszą zająć się pasażerami, jeśli samolot się spóźnia. Można żądać - jeśli to konieczne - noclegu w hotelu na koszt przewoźnika, nawet jeśli opóźnienie nie nastąpiło z winy linii lotniczychLinie lotnicze muszą zająć się pasażerami, jeśli samolot się spóźnia. Można żądać - jeśli to konieczne - noclegu w hotelu na koszt przewoźnika, nawet jeśli opóźnienie nie nastąpiło z winy linii lotniczych East News/Glow Images

Opóźniony samolot, zagubiony bagaż, odwołany lot... - nieprzyjemności, które mogą nas spotkać na lotnisku albo na pokładzie samolotu jest wiele. Linie lotnicze w takich sytuacjach mają obowiązek odpowiednio się nami zająć.

- Powinni nas poinformować o opóźnieniu, możemy też prosić o wyjaśnienia przyczyn na piśmie - mówiła Katarzyna Martynowicz, prezes Stowarzyszenia Praw Pasażerów "Przyjazne Latanie". Ekspertka zaznaczyła też, że powyżej dwóch godzin opóźnienia przysługuje nam wyżywienie na koszt przewoźnika i - jeśli to konieczne - nocleg w hotelu.

Martynowicz tłumaczyła też jak się zachować, gdy nasz bagaż zaginie.

***

Tytuł audycji: Cztery pory roku
Prowadził: Roman Czejarek
Gość: Katarzyna Martynowicz (prezes Stowarzyszenia Praw Pasażerów "Przyjazne Latanie")
Data emisji: 13.04.2015
Godzina emisji: 10.20

pkur/asz