Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
polskieradio.pl
Anna Wiśniewska 23.11.2014

Raport Ciekawa spółka: 4fun Media - znaczący gracz na rynku tematycznych kanałów TV

W ramach cyklu raportów analitycznych „Ciekawa spółka”, realizowanych przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych, tym razem pod lupą znalazła się Grupa Kapitałowa 4fun Media.
Raport Ciekawa spółka: 4fun Media - znaczący gracz na rynku tematycznych kanałów TVGlow Images/East News

Grupa Kapitałowa 4fun Media prowadzi działalność na rynku telewizji i mediów cyfrowych w Polsce, w tym przede wszystkim w segmencie muzyczno-rozrywkowym, będąc nadawcą trzech własnych kanałów tematycznych: 4fun.tv, TV.DISCO oraz mjuzik.tv. Ponadto Emitent zajmuje się produkcją programów telewizyjnych i formatów interaktywnych, a także dystrybucją na krajowy rynek kilkunastu stacji telewizyjnych (m.in. CNBC Europe, Da Vinci Learning, Playboy).

Kanały emitowane przez Grupę 4fun Media muszą konkurować o uwagę widza z wieloma innymi stacjami telewizyjnymi o podobnym profilu tematycznym, których liczba dodatkowo w ostatnich latach zauważalnie wzrosła. Nie pozostaje to bez wpływu na wyniki finansowe Emitenta – po trzech kwartałach bieżącego roku skonsolidowane przychody wyniosły 17,6 mln zł i były gorsze w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej o 24 proc., natomiast zysk netto na poziomie 2,2 mln zł okazał się niższy rok do roku o 51 proc.

Duże nasycenie segmentu muzyczno-rozrywkowych stacji telewizyjnych

Z drugiej strony, zdaniem kierownictwa 4fun Media, nasycenie segmentu muzyczno-rozrywkowych stacji telewizyjnych jest już duże, czego efektem są też wysokie bariery wejścia w ten obszar działalności dla nowych konkurentów. W kolejnych okresach zadaniem Spółki będzie więc przede wszystkim umocnienie bieżącej pozycji na rynku telewizyjnym i mediów cyfrowych w stosunku do firm już istniejących. By temu zadaniu sprostać, Grupa 4fun Media zamierza między innymi podjąć szerokie działania marketingowe oraz uzupełnić ofertę świadczonych usług poprzez transakcje przejęć odpowiednich podmiotów. Powyższe cele mają zostać sfinansowane poprzez emisję obligacji o łącznej wartości nominalnej nie przekraczającej 6 mln zł.

Jakie działania marketingowe zamierza podjąć Spółka? Jakie podmioty mogą być przedmiotem akwizycji? Jak wygląda sytuacja majątkowo-finansowa 4fun Media? Czy Emitent może mieć w przyszłości problemy ze spłatą emitowanych obligacji? Jak wygląda rynek, na którym działa Spółka i jakie ma perspektywy? Jak prezentuje się Grupa 4fun Media na tle pozostałych firm z branży? Jaki wpływ na popularność telewizji płatnej i kanałów własnych Emitenta miał zakończony niedawno proces cyfryzacji telewizji w Polsce? Na te i wiele innych pytań próbuje znaleźć odpowiedź raport analityczny SII dostępny w pełnej wersji na stronie internetowej www.sii.org.pl.

/