Wystawa jest kolejnym elementem refleksji na temat populizmu. Zwrotu politycznego i rozmaitych retoryk związanych z niespełnionymi obietnicami Bartosz Frąckowiak
- Zależało nam na tym, żeby nie było to miejsce pod jednorazowe wydarzenie. Przygotowujemy widza do właściwego Biennale stałym, dwuletnim programem - tłumaczył.
- Działania rozpoczęliśmy spektaklem "Globalna wojna domowa" w reż. Pawła Wodzińskiego. Opowiada o źródłach współczesnych sympatii politycznych upatrując ich źródła w mniej i bardziej oczywistych politycznych kontekstach. Autor wskazuje na związki np. pomiędzy ekonomią a populizmem, które, jak się okazuje są bardzo silne. Te styczne będzie można zauważyć również w ramach trwającej wystawy - wyjaśniał.
"Skip the line!" to hasło, które obiecuje, że można coś zrobić szybciej, łatwiej, na skróty. Bez czekania w kolejce, od razu przeskakując na lepszą pozycję Bartosz Frąckowiak
Czy teleturnieje telewizyjne są doskonałą ilustracją promowania populistycznych haseł? W jaki sposób artyści wykorzystali w swoich pracach strategie populistyczne? Co wspólnego z motywem przewodnim wystawy ma idea otwartej formy Oskara Hansena? Zapraszamy do wysłuchania nagrania.
***
Tytuł audycji: Stacja Kultura
Prowadzi: Kasia Dydo
Gość: Bartosz Frąckowiak (zastępca dyrektora Biennale Warszawa)
Data emisji: 7.11.2018
Godzina emisji: 10.15
ac