Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Czwórka
Bartosz Chmielewski 24.10.2012

Bond jako "marketingowa platforma męskości"

- On reprezentuje to, co kobiety chciałyby, żeby ich faceci robili, będąc poza domem – mówił trener osobisty, Miłosz Brzeziński, który w Czwórce dokonał psychologicznej analizy agenta 007.
Daniel Craig, kadr z filmu SkyfallDaniel Craig, kadr z filmu "Skyfall"007.com

Już w piątek do kin wchodzi kolejna części przygód Jamesa Bonda. Z tej okazji poprosiliśmy Czwórkowego znawcę meandrów ludzkiej psychiki o to, by przeanalizował fenomen popularności tego walecznego amanta.

Zdaniem Miłosza Brzezińskiego ludzie uwielbiają agenta 007 za to, że wyraża on życiowe aspiracje zarówno kobiet jak i mężczyzn.

- Bond wie jak się je różne potrawy i pije różne wina, na dodatek jest bywały w świecie i zawsze jest taki jak trzeba – zwracał uwagę gość Justyny Dżbik. Tacy chcą być panowie i takimi chciałyby widzieć swoich partnerów kobiety. Nie bez znaczenia dla fenomenu Bonda pozostaje jego sprawność fizyczna i spokój i umiejętność zwyciężania w najtrudniejszych sytuacjach.

– On wyrównuje nieuczciwość na świecie, i jednym ciosem pokonuje złych tego świata. Która kobieta nie chciałby, żeby jej facet potrafił wyrównac rachunki krzywd – pytał Brzeziński.

Aby poznać psychologiczną analizę Jamesa Bonda posłuchaj nagrania audycji.

bch