Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio 24
Paweł Jakubicki 03.06.2014

Najnowsze trendy w marketingu

Po transformacji 1989 roku reklamy zaczęły opanowywać przestrzeń publiczną. Obecnie marketing rozwija się bardzo dynamicznie i daje coraz więcej możliwości.
Najnowsze trendy w marketinguflickr/omgponies2
Posłuchaj
  • 03.06.14 Tadeusz Żórawski „Emocje warunkują konsumenckie decyzje (…)”

Marketing to sztuka pomagania ludziom w dokonywaniu właściwych zakupów. Każdego roku ukazuje się nowy zbiór aktualnych kierunków rozwoju rynku marketingu – TrendBook.

- Niewiele osób pamięta, że reklamy istniały jeszcze przed 1989 rokiem. Naczelnym hasłem dzisiejszego marketingu jest myśl, że ludzie nienawidzą, kiedy się im coś sprzedaje, ale lubią kupować. Kiedyś zamiast działów sprzedaży funkcjonowały działy zbytu. Ich zadaniem była troska o to, aby nic nie zalegało w magazynach – wyjaśniał Tadeusz Żórawski , prezes domu mediowego Universal McCann.

Tadeusz
Tadeusz Żórawski, foto: PR24/PJ

Znaczenie przekazu marketingowego

Świat potrzebuje nie tylko kompetentnych menedżerów, specjalistów od reklamy i marketingu, lecz także świadomych konsumentów, którzy wiedzą, dlaczego wybierają te, a nie inne produkty i usługi.

- Konsumenci bardzo często czują się zagubieni. Im większy wybór, tym trudniej podjąć decyzję. Do 2001 roku uważano, że konsument myśli racjonalnie i racjonalnie podejmuje decyzje. Okazało się, że w trakcie zakupów najpierw czujemy, potem myślimy i w końcu podejmujemy ostateczną decyzję. Emocje warunkują ludzkie decyzje. Oznacza to, że bardzo często nie wiemy, że chcemy coś kupić, tylko robimy to, kierując się uczuciami – dodał Gość PR24.

PR24/Paulina Olak