Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio 24
Mateusz Rekłajtis 13.10.2016

Prawo do reklamacji przysługuje każdemu klientowi

Jakie prawa ma konsument w sklepie i zakładzie usługowym? Jak składać reklamacje? Co to jest rękojmia? Na m.in. te pytania odpowiadała w audycji Pogotowie Konsumenckie Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Kupujący towary konsumpcyjne (w tym usługi), ma prawo do reklamacji w ciągu dwóch lat od daty zakupu w przypadku gdy towar okazał wadliwy.

– Wada może być bardzo różna: coś może być uszkodzone lub niespełniające określonych warunków. Ona nie musi być widoczna gołym okiem i powodować, że dana rzecz nie działa. Wystarczy, że towar nie spełnia tych oczekiwań i zapewnień, o których byliśmy informowani w czasie zakupu – mówiła Małgorzata Cieloch.

Składając reklamację musimy dostarczyć sprzedającemu dowód zakupu, opis wady towaru oraz nasze żądanie: naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy – w momencie kiedy wada jest istotna. Sprzedawca ma obowiązek w ciągu 14 dni odpowiedź na naszą reklamację.      

W programie również m.in. o tym, czy konsument może oddać towar niewadliwy, czym jest rękojmia, jakie prawa przysługują nam w przypadku zakupu towarów o obniżonej cenie, czy sprzedawca ma obowiązek posiadać odpowiednie nominały banknotów, by wydać nam resztę oraz czy w Polsce można się targować.  

Gospodarzem audycji była Justyna Golonko.

Pogotowie konsumenckie w Polskim Rado 24 - wszystkie audycje

Polskie Radio 24/dds

_________________

Data emisji: 13.10.2016

Godzina emisji: 21.33