Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Trójka
Emilia Iwanicka 17.10.2014

22 miliardy lajków dziennie. I co z tego?

- Szacuje się, że przycisk "Lubię to" klikany jest na Facebooku ponad 22 miliardy razy dziennie - mówi Marlena Sosnowska, rzecznika prasowa PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Daje to 255 tysięcy tzw. lajków na sekundę. Tylko jaki sens ma klikanie tego popularnego przycisku?
Międzynarodowy gest oznaczający aprobatę posłużył za wzór do zaprojektowania ikonki używanej na FacebookuMiędzynarodowy gest oznaczający aprobatę posłużył za wzór do zaprojektowania ikonki używanej na Facebooku Glow Images/ East News
Posłuchaj
  • 22 miliardy lajków dziennie. I co z tego? (Zapraszamy do Trójki-ranek)
Czytaj także

Popularność internetowej ikonki z uniesionym kciukiem sprawiła, że do potocznego języka polskiego weszły takie słowa jak "lajkować" i "lajk".  Najczęściej lajkujemy, żeby pokazać swoją aprobatę, zidentyfikować się z wypowiedzią na portalu, czy żeby  wesprzeć autora danego wpisu.

Oczywiście znacznie łatwiej jest kliknąć lajka niż pochwalić coś wprost. Psycholog dr Aleksandra Piotrowska tłumaczy, że lajkujac nie podejmujemy w zasadzie żadnego zobowiązania. Nie wiąże się to z pojawieniem się w nas jakiejkolwiek motywacji.

Kontakt przez komputer ma to do siebie, że rozgrzesza nas ze skrótowości i lakoniczności. W efekcie jednak zdaniem wielu osób doprowadziło to do tego, że kliknięcie przycisku "Lubię to" nic nie oznacza.

Jak przycisk służy do kreowania wizerunku? Jak o nas świadczy klikanie go w konkretnych miejscach? Między innymi o tym usłyszeć można w materiale, który przygotowała Izabela Woźniak.

Porannego pasma "Zapraszamy do Trójki" można słuchać od poniedziałku do soboty między 6.00 a 9.00.

(ei/fbi)