Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Anna Borys 15.01.2014

Sprzedaż Biedronki wzrosła o 15 proc. do 30 mld zł

Biedronka dystansuje rywali. Sprzedaż sieci wzrosła o 15 proc., osiągając przychody w wysokości 7,7 mld euro, czyli ok. 30 mld zł - donosi Portalspożywczy.pl.
Sprzedaż Biedronki wzrosła o 15 proc. do 30 mld złmateriały prasowe, Biedronka

Sprzedaż, całej grupy Jeronimo Martins właściciela Biedronki  w 2013 r. osiągnęła wartość 11,8 mld euro - o 11,8 proc. wyższą niż w 2012 roku.

Polski rynek ciągnie całą grupę

Sprzedaż sieci Biedronka w Polsce wzrosła o 15 proc., do poziomu 30 mld zł. Siec realizuje program ekspansji, który zakładał otwarcie 280 nowych sklepów w 2013 r.

W Portugali gorzej

W Portugalii sieć Pingo Doce zanotowała wzrost sprzedaży o 3,9 proc. (do blisko 3,2 mld euro). Jak podała spółka Jeronimo Martins, dzięki dalszemu wzmocnieniu konkurencyjności cenowej i atrakcyjnym promocjom konsumenckim udziały w rynku znacznie wzrosły w tym roku.

Sieć, która jest liderem polskiego rynku spożywczego z ok. 14 proc. udziałem w sprzedaży, ma prawie 2400 sklepów w całym kraju. W ubiegłym roku uruchomiła ich 280, a zgodnie z deklaracjami do końca 2015 r. powinna ich mieć 3 tys.
Rok później firma planuje wypracować nawet 50 mld zł przychodów.

Portalspożywczy.pl, PAP, abo