Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Anna Borys 26.09.2014

Amerykanie chcą kupować polską żywność ekologiczną

Polscy producenci żywności ekologicznej chcą podbijać rynki zagraniczne i stworzyć rozpoznawalną ekomarkę naszych produktów. Tym bardziej, że na zdrowe produkty jak bardzo duży popyt w krajach rozwiniętych.
Amerykanie chcą kupować polską żywność ekologicznąGlow Images/East News
Posłuchaj
  • Jak wypromować polski produkt ekologiczny na rynkach zagranicznych w Porannych rozmaitościach radiowej Jedynki mówi Paweł Krajmas, prezes zarządu Stowarzyszenia Polska Ekologia (Ewa Niedziałek-Szeliga, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Czytaj także

Niestety zaistnieć na zagranicznych rynkach nie jest łatwo, bo większość konsumentów popiera rodzimych producentów. Jednak gra jest warta świeczki.

W tym celu Stowarzyszenie Polska Ekologia opracowało program promocyjny na kraje trzecie -mówi prezes Stowarzyszenia Paweł Krajmas. Kraje, które nas interesują to Japonia, Singapur i Stany Zjednoczone. Analizowaliśmy te rynki pod kontem ogłoszonej przez Komisję Europejską  tzw. Zielonej Księgi. Pozwala ona dosyć wysoko punktować te kierunki eksportu. Dodatkowo po analizach z Krajową Izbą Gospodarczą doszliśmy do wniosku,  że te kraje są chłonne i mają świadomych konsumentów – argumentuje gość. - Podczas misji gospodarczej do Miami przekonałem się, że faktycznie w Stanach Zjednoczonych są sklepy ekologiczne zainteresowane dystrybucją polskich produktów – dodaje.
Program trafił już do oceny Komisji Europejskiej, stowarzyszenie liczy, że w listopadzie Bruksela go zatwierdzi.

Ewa Niedziałek-Szeliga, abo