Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Anna Wiśniewska 11.02.2015

Polska żywność dzięki platformom e-commerce podbije Chiny?

Internetową sprzedaż polskich produktów spożywczych uruchamiają w Chinach Polacy i Chińczycy. Platforma e-commerce ma obsługiwać ponad 300 mln klientów i promować przede wszystkim szeroko rozumianą polską markę. Na początek właśnie produktów spożywczych.
Internetową sprzedaż polskich produktów spożywczych uruchamiają w Chinach Polacy i ChińczycyInternetową sprzedaż polskich produktów spożywczych uruchamiają w Chinach Polacy i ChińczycyGlow Images/East News
Posłuchaj
  • O internetowej sprzedaży polskiej żywności w Chinach mówił w radiowej Jedynce, w Porannych rozmaitościach, pomysłodawca przedsięwzięcia, Dariusz Ziemski, prezes firmy Sonal Consulting /Aleksandra Tycner, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
Czytaj także

Pomysłodawca przedsięwzięcia, Dariusz Ziemski, prezes firmy Sonal Consulting, podkreśla, że  w ofercie dla polskich firm przygotowano kompletną obsługę.

- W ofercie dla polskich producentów żywności mamy kompletną obsługę, czyli pokonanie tych wszystkich barier, z którymi jest trudno sobie radzić z uwagi na odległości, różnice kulturowe i barierę językową. To byłaby forma klastra. Interes jest wspólny dla firm, które są zainteresowane dynamicznym rozwojem – mówi Dariusz Ziemski.

Firmy będą mogły ocenić swoje szanse

Firmy mogą szybko przekonać się, jakie mają szanse na powodzenie, wyjaśnia  Dariusz Ziemski.

- Przedstawcie swoją ofertę, my wam rewersem przedstawimy bazowy pakiet marketingowy bez żadnych nakładów finansowych z waszej strony, który pokaże, co w waszej kategorii produktowej dzieje się na tych dwóch platformach, które odwiedza 300 mln chińskich konsumentów. To będzie taki pierwszy test dla nas i aplikujących partnerów, co do tego, czy ich oferta ma szansę się wyróżnić – mówi Dariusz Ziemski.

Projekt ma ruszyć na przełomie III i IV kwartału tego roku.

Polska jest w czołówce krajów, które uruchamiają takie platformy sprzedaży żywności. Równolegle robią to także: Francja, Nowa Zelandia i Kanada.

Chińczycy kupują polską żywność poprzez sklep internetowy.

Źrodło: TVP/x-news

Aleksandra Tycner, awi