Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Anna Wiśniewska 13.03.2015

Rośnie popyt na drogie, markowe wędliny

Rośnie popyt na wędliny, a przetwórnie mięsa korzystają na taniej wieprzowinie - donosi "Rzeczpospolita".
Rośnie popyt na wędlinyRośnie popyt na wędlinyPixabay.com

W ciągu ostatniego roku gospodarstwa domowe wydały na wędliny 14,5 mld zł. Z tego 33,8 proc. przypadało na zapakowane kiełbasy i szynki. Jeszcze w połowie 2014 r. ich udziały w rynku wędlin nie przekraczały 30 proc.
Na znaczeniu zyskują marki wędlin
Rosnący popyt na zapakowane produkty sprawia, że na znaczeniu zyskują marki wędlin. Firmy inwestują w nie chętnie także dlatego, że dzięki rozpoznawalnym brandom łatwiej im konkurować na rynku, w którym coraz większą rolę odgrywają sieci handlowe.
Tymczasem według przedstawicieli branży, od czasu wprowadzenia zakazu eksportu wieprzowiny z Unii Europejskiej do Rosji - czyli od roku - można zaobserwować znaczący spadek cen tego surowca.

PAP, awi

/