Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Anna Wiśniewska 30.09.2015

Polski drób coraz częściej gości na zagranicznych stołach

Wartość eksportu polskiego drobiu jest imponująca. Obecnie wynosi 1,6 mld euro. Natomiast wartość całego eksportu towarów rolno-spożywczych to 22 mld euro. Naszym największych kontrahentem są Niemcy.
Posłuchaj
  • O rosnącej popularności polskiego drobiu mówił w radiowej Jedynce gość Porannych rozmaitości: Łukasz Dominiak z Krajowej Rady Drobiarstwa (Aleksandra Tycner, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Czytaj także

Tam też na targach Anuga w Kolonii nasi najwięksi producenci będą wystawiali swoje produkty i starali się nawiązać nowe kontrakty handlowe.

- Obserwujemy przyrost spożycia drobiu o ok. 0,5 kg do 1 kg rocznie na głowę. Polacy jedzą więcej drobiu niż przeciętnie obywatele Unii Europejskiej, ok. 28 - 29 kg rocznie na głowę – mówi Łukasz Dominiak z Krajowej Rady Drobiarstwa.

"W polskim mięsie nie ma antybiotyków czy hormonów"

Gość radiowej Jedynki dementuje też zarzuty, że mięso drobiowe jest z antybiotykami czy hormonami.

- To stereotypy. Jeżeli chodzi o hormony, to są one prawnie zakazane. Stosowanie antybiotyków też jest bardzo ściśle kontrolowane – zaznacza ekspert.

Nieprawdziwe są również zarzuty, dodaje Łukasz Dominiak, dotyczące złych warunków chowu drobiu w Polsce. Jak podkreśla, obowiązują u nas bardzo restrykcyjne przepisy unijne, które są przestrzegane.

Poszukiwanie nowych rynków zbytu

Jak informuje gość radiowej Jedynki, polscy producenci drobiu poszukują ciągle nowych rynków zbytu, takich jak Chiny.

- Tam są inne wymagania konsumentów, pewne nowości, trendy, do których należy się dostosować – mówi Łukasz Dominiak.

Targi Anuga w Kolonii odbędą się od 10 do 14 października. Zaprezentuje się na nich prawie 7 tys. producentów żywności ze 100 krajów.

Aleksandra Tycner, awi