Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Anna Wiśniewska 24.02.2016

Eksportujemy coraz więcej żywności na rynki Bliskiego Wschodu i do Afryki

W czasie trwających w Dubaju targów żywności "Gulfood" prawie 40 polskich firm prezentuje swoje wyroby - między innymi słodycze, napoje, mleko, herbatę i kawę.

Zjednoczone Emiraty Arabskie są największym handlowym partnerem Polski nad Zatoką Perską - informuje Elżbieta Tęsna z firmy Eltar. Ogólna wartość obrotów za 2015 rok to ponad półtora miliarda dolarów. Wśród produktów eksportowych trzecią pozycję zajmuje polska żywność.

Coraz większą popularność zdobywa żywność ekologiczna

Arabscy klienci coraz częściej zwracają uwagę na to, by produkty były nie tylko tanie i dobrej jakości, ale przede wszystkim by pochodziły ze zdrowych, ekologicznych upraw. Dlatego popularnością zaczynają się cieszyć wyciskane soki z jabłek czy mrożone owoce i warzywa. Polscy wystawcy podkreślają, że w tym roku pojawili się nowi kontrahenci z Iranu, który otwiera swój rynek po zniesieniu sankcji gospodarczych.

Na targach "Gulfood" swoje wyroby prezentuje ponad 5 tysięcy firm z całego świata. Największe targi żywności w krajach Zatoki Perskiej zorganizowano w Dubaju po raz 21.

IAR, awi