Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
polskieradio.pl
Adam Kaliński 18.01.2018

"Babunia" na etykiecie sprzeda wszystko? Tradycyjna żywność szansą dla małych rodzinnych firm

Tradycyjna żywność cieszy się coraz większym powodzeniem. Świadczy o tym m.in. wysyp targów, wyłącznie z taką żywnością, zarówno w dużych, jak i mniejszych miastach oraz coraz więcej stoisk w sklepach, gdzie dominują tradycyjne wyroby.

Tradycyjna, zdrowa żywność to z jednej strony moda, ale także rynkowy trend, który można od kilkunastu lat zauważyć w wielu rozwiniętych państwach.

Bohaterowie spożywczego rynku

– Niezależnie od trendów, tradycyjna i regionalna żywność jest naszym dziedzictwem kulturowym, które nigdy nie zniknie i nie przeminie – powiedział w rozmowie z portalspozywczy.pl, Krzysztof Cybruch, odpowiedzialny za komercjalizację warszawskiej Hali Gwardii i Targów Śniadaniowych.

Jak dodał konsumenci cenią żywność tradycyjną czy regionalną za jej jakość i smak, który często przypomina potrawy, które spożywaliśmy w dzieciństwie, a producentów stroniących od mody, chcących stale produkować żywność według starych receptur, można nazwać bohaterami rynku spożywczego, których należy wspierać.

Szansa dla lokalnych producentów

Coraz większą popularnością cieszą się małe rodzinne firmy spożywcze, które z pasją produkują żywność "z historią", ale także kooperatywy spożywcze, miejskie ogrody czy RWS-y (Rolnictwo Wspierane przez Społeczność  model współpracy drobnych gospodarstw rolnych oraz konsumentów).

W ramach Food Show 2018, które odbędą się 11 marca w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach będą prezentowane m.in. tradycyjne produkty żywnościowe, według odświeżonych starych receptur. Impreza będzie też okazją promowania tzw. "czystej etykiety" oraz świeżej żywność prosto od małego, lokalnego producenta.

ak, NRG