Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Anna Borys 25.03.2011

E-rodzice na zakupach

Internetowe serwisy dla rodziców mają już 5 mln użytkowników, pięć razy więcej niż cztery lata temu.
zdjęcie ilustracyjnezdjęcie ilustracyjneGlow Images/East News

"Dziennik Gazeta Prawna" w oparciu o raport instytutu badawczego Omikron "Opinie o serwisach parentingowych" pisze, że 90 proc. rodzin robi za pomocą tych serwisów zakupy, wydając średnio 167 zł miesięcznie. Ten rynek wart jest już nawet 700 mln zł miesięcznie. W sieci rodzice szukają porad, towarów dla najmłodszych, wymieniają opinie o dzieciach.
W ślad za rosnącym zainteresowaniem tą tematyką dynamicznie przybywa serwisów dla rodziców. Jak wylicza Megapanel/PBI Gemius ich liczba wzrosła z 18 do 86. A internetowych sklepów z artykułami dla dzieci jest już blisko 700, czyli dwa razy więcej niż przed dwoma laty.


Ciekawe, że coraz częściej z takich serwisów zaczynaja korzystać kobiety, które nie mają dzieci i nawet nie są w ciąży, czyli są dopiero na etapie planowania dziecka, informuje Marcin Jarnicki z Omikronu.

PAP/ab