Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Anna Borys 13.05.2011

W sieci zakupy są tańsze o 15 proc.

Na zakupach w internecie przeciętny polski konsument oszczędza średnio 15 proc. ceny, wynika z raportu "Polska internetowa", przygotowanego przez Boston Consulting Group.
zdjęcie ilustracyjnezdjęcie ilustracyjneGlow Images/East News

"Dziennik Gazeta Prawna" powołując się na raport pisze, że polski e-konsument jest niezwykle pragmatyczny. Cena to pierwsza i najważniejsza wartość jaką się kieruje decydując się na zakupy w sieci. Potwierdza to raport BCG.


Wynika z niego, że towary w sieci są średnio o 25 proc. tańsze. Nawet po doliczeniu kosztów przesyłki to nadal oszczędność na zakupach online wynosi średnio 15 proc.


Najwięcej można zaoszczędzić na internetowych zakupach kosmetyków (20 proc.), AGD (18 proc.) i elektroniki (15 proc.).
Najmniejsze różnice w cenach widać przy kupnie odzieży i obuwia (4 proc.) oraz książek (2 proc.).


W zeszłym roku na zakupy w internecie Polacy wydali rekordowe 16 mld zł, co daje blisko 3 proc. wartości całego handlu detalicznego. W tym roku rynek ten ma się zwiększyć o 17 proc.
Wydatki konsumenckie w sieci rosną w takim tempie, że przy optymistycznych założeniach w 2015 r. osiągną blisko 50 mld zł, a e-handel będzie stanowił aż 7 proc. całego handlu detalicznego w Polsce, pisze "DGP".

PAP,ab