Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Anna Borys 03.11.2011

UOKiK: pasażerowie bez odszkodowań

Pasażerowie, których samolot nie odleciał we wtorek lub środę z powodu zamknięcia warszawskiego lotniska nie powinni liczyć na odszkodowanie.
Boeing 767 leciał z Nowego Jorku do Warszawy. Na jego pokładzie było 231 osób. Nikomu nic poważnego się nie stało.Boeing 767 leciał z Nowego Jorku do Warszawy. Na jego pokładzie było 231 osób. Nikomu nic poważnego się nie stało.fot. PAP/Jacek Moczydłowski
Posłuchaj
  • Agnieszka Majchrzak z biura prasowego UOKiKu o odszkodowaniach dla pasażerów
  • Pasażerowie lotów odwołanych lub mocno opóźnionych mogą jednak domagać się od linii lotniczych zwrotu pieniędzy wydanych na bilet.
Czytaj także

Mogą za to domagać się zwrotu pieniędzy za bilet. Lotnisko imienia Fryderyka Chopina było zamknięte po awaryjnym lądowaniu Boeinga 767, co spowodowało konieczność odwołania wielu lotów. Agnieszka Majchrzak z biura prasowego UOKiKu wyjaśnia, że przepisy nie przewidują możliwości wypłacenia odszkodowania w sytuacji, kiedy utrudnienia były spowodowane nagłym zdarzeniem losowym. W razie awarii, do której doszło mimo sprawdzenia stanu technicznego maszyny, a także na przykład nagłych zjawisk atmosferycznych czy wybuchu wulkanu, który powoduje odwołanie lotów, mówimy o działaniu siły wyższej i wówczas odszkodowanie się nie należy. Pasażerowie lotów odwołanych lub mocno opóźnionych mogą jednak domagać się od linii lotniczych zwrotu pieniędzy wydanych na bilet za każdy odwołany lot lub kiedy opóźnienie przekracza pięć godzin i nie chcemy skorzystać z oferty innego połączenia. UOKiK przypomina też, że pasażerowie mają prawo do opieki ze strony przewoźników. W razie opóźnienia czy odwołania lotu powinniśmy otrzymać bezpłatne posiłki, napoje czy nocleg w hotelu.

IAr,ab