Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Marcin Nowak 01.04.2011

Zbojkotują Polskę przez bojkot tłumików?

Polscy żużlowcy mogą nie wystartować w Drużynowym Pucharze Świata. Wszystko przez aferę z nowymi tłumikami, których nie chcą stosować w swoich maszynach nasi zawodnicy.
Posłuchaj
  • Piotr Szymański, przewodniczący Głównej Komisji Sportu Żużlowego podkreśla, że spotkanie z władzami FIM ma dać odpowiedź na pytanie o losy polskiego speedwaya po decyzji o bojkocie nowych tłumików
  • Piotr Szymański podkreśla, że rozmowy będą dotyczyć między innymi ewentualnych sankcji ze strony FIM za nieprzestrzeganie przepisów światowej federacji
Czytaj także

W sobotę w Krakowie dojdzie do spotkania przedstawicieli władz polskiego żużla z szefem Międzynarodowej Federacji Motocyklowej Royem Otto. Ma na nim zapaść decyzja o ewentualnym wycofaniu polskiego zespołu z rozgrywek o Drużynowy Puchar Świata.

Piotr Szymański, przewodniczący Głównej Komisji Sportu Żużlowego podkreśla, że spotkanie z władzami FIM ma dać odpowiedź na pytanie o losy polskiego speedwaya po decyzji o bojkocie nowych tłumików.

Piotr Szymański podkreśla, że rozmowy będą dotyczyć między innymi ewentualnych sankcji ze strony FIM za nieprzestrzeganie przepisów światowej federacji.

Kilka dni temu Polski Związek Motorowy zdecydował, że w polskich ligach nie będą stosowane nowe tłumiki. Zdaniem polskich zawodników, między innymi mistrza świata Tomasza Golloba, nowe tłumiki są niebezpieczne. Powodują one przegrzewanie silników.

Argumentów tych nie przyjmuje FIM, ani federacje Szwecji i Wielkiej Brytanii. W rozgrywkach międzynarodowych oraz w ligach szwedzkiej i brytyjskiej będą obowiązywać nowe tłumiki. Dlatego Polacy mają zakaz jazdy w ligach zagranicznych, nie wystąpią też w rozgrywkach międzynarodowych.

Jedyny wyjątek to zawodnicy startujący w Grand Prix, którzy zgodę na jazdę otrzymali już w grudniu. O tym, czy Tomasz Gollob, Janusz Kołodziej, Jarosław Hampel i Rune Holta pojadą w Grand Prix, mogą zdecydować sami zawodnicy.

man