Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Marcin Nowak 28.10.2010

"Parówka" zareklamuje banany

Norweski narciarz Oeystein Pettersen, nazywany potocznie "parówką" otrzymał kilkanaście propozycji sponsorskich od producentów wędlin.
Oeystein PettersenOeystein Pettersenfot. Wikipedia

Odmówił, ponieważ jest wegetarianinem i zdecydował się na reklamę bananów.

W norweskich mediach nazywany jestem od zawsze "parówką" i tak też dopingują mnie kibice, którzy podczas spotkań od razu częstują mnie hot dogami. Problem tkwi w tym, że mam alergię na parówki, kiełbasy, serdelki i w ogóle na mięso. Przezwisko natomiast posiadam od dziecka z racji specyficznego kształtu moich nóg - powiedział Pettersen, złoty medalista z Vancouver w sprincie drużynowym.

Po złotym medalu w Vancouver skontaktowali się ze mną praktycznie wszyscy skandynawscy producenci parówek z propozycjami reklamowymi. Nie mogę jednak kłamać i uśmiechać się reklamując produkt, którego nie jestem w stanie spożyć. Podpisałem wiec kontrakt z największym skandynawskim importerem owoców oraz warzyw i reklamuję teraz głównie banany. Ich kształt jest w końcu podobny do parówek - podkreślił Norweg.

W Norwegii nie produkuje się tradycyjnej kiełbasy i w handlu dostępne są tylko parówki i serdelki. Hot dog w bułce lub placku ziemniaczanym jest daniem narodowym i tradycyjną przekąską. Według informacji prasy ekonomicznej Norwegowie zjadają rocznie ok. 50 tys. ton parówek o wartości 2,5 miliarda koron (1,25 mld. złotych).


man