Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Izabela Zabłocka 05.02.2014

You Tube zaczyna kontrolę odsłon na swoim portalu

Ten swego rodzaju audyt ma uwiarygodnić popularność materiałów. Istnieje bowiem obawa, że niektóre filmy nie mają takiej oglądalności, jak wynikałoby to z informacji umieszczonej na stronie.
You Tube podejrzewa, że filmiki tam zamieszczane mogą mieć zawyżoną oglądalnośćYou Tube podejrzewa, że filmiki tam zamieszczane mogą mieć zawyżoną oglądalność Glowimages.com

Już wcześniej pojawiły się głosy, że klikalność niektórych filmów może być sztucznie zawyżona. Eksperci przypuszczają, że internauci mogą dokonywać różnego rodzaju przekierowań; być może nawet płacą innym za wejścia.

Pod
Pod każdym filmem na You Tube można sprawdzić ile razy był on oglądany. Istnieją wątpliwości czy to prawdziwy wskaźnik / You Tube print screen

Powodem może być chęć zarobienia na elektronicznych reklamach. Firma Google - właściciel YouTube’a napisała w oświadczeniu, że takie działania są sprzeczne z jej wartościami. Szefowie portalu zapowiedzieli więc, że będą co jakiś czas sprawdzać, czy liczba kliknięć pod danym filmikiem jest wiarygodna czy nie.
IAR/iz

''