Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Sylwia Mróz 03.04.2012

Więcej prywatności w sieci, więcej klikania

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji zamierza zmienić prawo telekomunikacyjne tak, by instalowanie służących do celów reklamowych cookies wymagało zgody użytkowników. O sprawie pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
Więcej prywatności w sieci, więcej klikaniasxc.hu

Cookies to małe pliki, które najczęściej bez wiedzy użytkowników instalują się w ich komputerach. Większość z nich ułatwia życie na przykład przez zapamiętywanie haseł czy układu wyświetlanej strony internetowej. Są jednak i takie, które śledzą naszą aktywność w sieci. Uzyskiwane w ten sposób informacje są później wykorzystywane do reklam behawioralnych, czyli dostosowanych do konkretnego użytkownika.

Zobacz galerię DZIEŃ NA ZDJĘCIACH >>>
Jak dowiedział się "Dziennik Gazeta Prawna", podczas dodatkowych konsultacji projektu nowelizacji prawa telekomunikacyjnego pojawił się pomysł zmiany zasad dotyczących cookies. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji uznało, że ochrona prywatności, obejmująca w szczególności informacje o użytkowniku i podejmowanej przez niego aktywności w internecie, powinna podlegać szczególnej ochronie.
Pomysł uwzględni brzmienie zmienionej unijnej dyrektywy o ochronie prywatności, która rozdziela cookies serwisowe związane z funkcjonalnością serwisów internetowych i pozostałe, zwłaszcza te zbierane w celach komercyjnych. Tylko przy tych drugich wymagana jest zgoda użytkownika.

IAR, sm