Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
polskieradio.pl
Sylwia Mróz 23.04.2013

Dwa Srebra i Brąz za akcję Dotknij Dźwięku

To już kolejna nagroda dla naszej inicjatywy Dotknij Dźwięku, która powstała w wyniku współpracy agencji interaktywnej Hypermedia Isobar z portalem PolskieRadio.pl. Projekt zestawia unikatowe, archiwalne zasoby Polskiego Radia z najnowocześniejszą technologią druku trójwymiarowego.
Uroczysta gala wręczenia nagród Klubu Twórców ReklamUroczysta gala wręczenia nagród Klubu Twórców ReklamPolskie Radio

Klub Twórców Reklamy przyznał kampanii "Dotknij dźwięku" trzy nagrody: brąz w kategorii "Kampania", oraz dwa srebra, za "Media Interaktywne - Kreatywność w technologii", oraz "Active Advertising - Experiential marketing". Jury nie przyznało złota w obu podkategoriach, co dwukrotnie stawia kampanię Hypermedia Isobar dla Polskiego Radia na I. miejscu wśród nagrodzonych.

Gala Polskiego konkursu Reklamy KTR odbyła się w tym roku w Teatrze Polskim. Wojciech Dagiel dyrektor kreacji HAVAS World Wide, juror konkursu KTR przyznał, że od początku bardzo lubił kampanię Hypermedia dla portalu Polskiego Radia. - Temat dźwięku został przełożony na obraz za pomocą innowacyjnej techniki. Zestawienie materiałów archiwalnych z najnowocześniejszymi rozwiązaniami daje dodatkowy mocny efekt – mówi Wojciech Dagiel. Sugeruje, że kampania powinna być poprowadzona dalej: warto postarać się o jakąś stałą ekspozycję tego pomysłu. Na przykład w siedzibie Polskiego Radia, albo na elewacji budynku.

Przemek Bogdanowicz, juror konkursu, mówi, że dla niektórych KTR może być przedsionkiem Cannes i wielkiego reklamowego świata, dla innych może być biznesowym wyznacznikiem jakości pracy agencji. Ale najważniejsze, co KTR ma do zaoferowania, to promocja polskiej kreacji. - W tych warunkach, w tym społeczeństwie, tej kulturze, z tymi ludźmi i tymi pieniędzmi… Reklama wpływa na otoczenie, ludzi, wyznacza trendy, jest w bezustannym dialogu z rzeczywistością. Wywiera piętno. Nie zawsze piękno. Dlatego jako środowisko powinniśmy promować najlepsze wzorce - powiedział Bogdanowicz.

Projekt "Dotknij Dźwięku", zdobył już dwie nagrody Silver Drum w jednym z najważniejszych konkursów reklamowych Golden Drum w słoweńskim Portorożu i srebro w globalnym konkursie reklamy Epica Awards w Paryżu. Nagrodę przyznano w kategorii "Corporate Image”. "Dotknij dźwięku” znalazł się również w finale Europejskiego Festiwalu Kreacji w Lizbonie, obok m.in. takich marek, jak Coca Cola, Ikea, Daimler.
"Dotknij Dźwięku" to akcja promująca korzystanie na portalu PolskieRadio.pl z fenomenalnej bazy zasobów archiwalnych Polskiego Radia. Najsłynniejsze, kultowe nagrania XX wieku udostępniliśmy wirtualnie w sieci oraz z wykorzystaniem najnowocześniejszej technologii drukowania 3D podczas Pikniku Naukowego 2012 i Nocy Muzeów. Strona nagrodzonego projektu znajduje się pod adresem: dotknijdzwieku.polskieradio.pl
Wśród drukowanych nagrań znalazły się między innymi słowa Neila Armstronga wypowiedziane na Księżycu, polonez As-dur Fryderyka Chopina w wykonaniu Ignacego Jana Paderewskiego, sportowe poezje Tomasza Zimocha, słynne cytaty z Johna Kennedy'ego i Martina Luthera Kinga, zapis dźwiękowy głosu Józefa Piłsudskiego, Lecha Wałęsy i Jana Pawła II oraz polityczne lapsusy językowe znane z plebiscytu Srebrne Usta.

Zobacz serwis Dotknij Dźwięku

sm