Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Czwórka
Karina Duczyńska 06.11.2015

Visual merchandiser. Czym przyciągają nas sklepowe witryny?

- Najpierw w oczy rzucać się ma produkt, a potem jego "scenografia" - mówi Dagmara Habiera, projektantka witryn sklepowych.
Posłuchaj
  • Jakie elementy wystroju witryn sklepowych sprawiają, że wchodzimy do sklepu i robimy w nim zakupy? Tłumaczy Dagmara Habiera (Dzień Kobiet/Czwórka)
Czytaj także

Słuchaj także
Radzka 1200.jpg
"Co za szycie" - stwórz własną garderobę

Przechodząc obok witryny sklepowej, "zaczepiamy" na niej wzrok na kilka sekund. Od tego, co i jak zostało na niej umieszczone zależy, czy zdecydujemy się wejść do wewnątrz. - Klimat sklepu sprzedają kluczowe elementy witryny, czyli manekin, odziany w jednym konkretnym stylu i dodatki, wzmacniające to wrażenie, ale nie odciągające uwagę widza od manekina - tłumaczyła Habiera. - Głównym celem witryny sklepowej jest przekazanie informacji, że "jeśli wydasz u nas pieniądze, masz szansę tak wyglądać".

Na witrynach sklepowych widzimy zawsze to, co akurat jest modne, albo najlepiej się sprzedaje. Ekspertka tłumaczyła jednak, co kieruje ludźmi, którzy wchodząc do supermodnych sklepów, wychodzą z kolejnym "tradycyjnym, czarnym golfem" i zdradziła, jakie rozmiary mają sklepowe manekiny i jak upina się na nich odzież, by wyglądały jeszcze bardziej atrakcyjnie.

***

Tytuł audycji: Dzień Kobiet

Prowadzą: Katarzyna Dydo, Karina Terzoni

Gość: Dagmara Habiera (visual merchandiser, czyli projektantka witryn sklepowych)

Data emisji: 6.11.2015

Godzina emisji: 7.00

kd/kul