Kinematografia Chin. "Egzotyka i wielkie pieniądze"
Z badania wynika m.in. to, że w Polsce średnio co czwarty film w ostatnich dziesięciu latach był wyreżyserowany przez kobietę. I że kobiety są aktywnie w dokumencie. Znacząco wyższa w porównaniu z innymi kinematografiami jest też aktywność autorek filmów animowanych. - W tej dziedzinie mamy prawdziwe mistrzynie, które świetnie radzą sobie na każdym etapie pracy nad filmem. A za to, co robią dostają nagrody na najbardziej prestiżowych konkursach na świecie - opowiada gość Czwórki.
Dramatycznie niski jest natomiast udział reżyserek w pełnometrażowej produkcji fabularnej - zarówno jeśli chodzi o etap wnioskowania, dofinansowania jak i dystrybucji. Na czym polega efekt "celuloidowego sufitu", jakie są filmowe zabobony i co należy zrobić, żeby zadbać o parytet w polskiej kinematografii - o tym m.in. w nagraniu audycji.