Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Czwórka
Andrzej Cała 28.01.2015

Branie korepetycji nie świadczy źle o szkole

Blisko połowa uczniów bierze korepetycje. Z czego wynika taka sytuacja i czy w jednoznacznie zły sposób świadczy o polskim systemie edukacji?
W zeszłym roku szkolnym blisko połowa maturzystów korzystała z korepetycji.W zeszłym roku szkolnym blisko połowa maturzystów korzystała z korepetycji.Glow Images/East News
Posłuchaj
  • Korepetycje pozwalają rozwinąć się wielu uczniom, którzy potrzebują więcej uwagi niż może im to zapewnić nauczyciel w szkole (Czwórka/Się mówi)
Czytaj także

Reprezentujący Stowarzyszenie Nauczycieli Matematyki Piotr Tomczak uważa, że nie można w tak kategoryczny sposób podchodzić do tematu. - Nauczyciel ma 45 minut i czasem 30 uczniów, którym musi coś wytłumaczyć. Siłą rzeczy nie ma możliwości, żeby każdemu poświęcił tyle czasu, ile potrzebuje. A uczniowie dzielą się na zdolnych, średnio utalentowanych i tych, którzy nie radzą sobie najlepiej, więc wymagane jest pewne uśrednienie, przez które grupa potencjalnie niezadowolonych zawsze będzie spora - przekonywał.
Dodał on również, że nie możemy mówić, iż to polski system edukacji jest zły. - Świat zmienia się w niezwykle szybkim tempie. Nie ma takiej możliwości, żeby co dwa-trzy lata całkowicie zmieniać program, więc szkoły na całym świecie po prostu nie nadążają za tymi zmianami - zauważył pedagog.
Licealiści Marta Baś i Piotr Pluta opowiedzieli z kolei, jak sytuacja wygląda w ich szkole. Młodzi uczniowie podkreślają, że korepetycje pomagają w rozwijaniu się. - Znacznie łatwiej jest coś w pełni zrozumieć, gdy masz na to godzinę i ktoś poświęca całą uwagę tylko Tobie - zaznaczył Piotr.

***

Tytuł audycji: Się mówi

Prowadzi: Piotr Firan

Goście: Marta Baś, Piotr Pluta (licealiści), Piotr Tomczak (Stowarzyszenie Nauczycieli Matematyki)
Data emisji: 28.01.2015
Godzina emisji: 14.00

ac