Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Anna Wiśniewska 27.04.2015

Polska żywność ekologiczna podbija zagraniczne rynki. W promocji pomagają fundusze UE

Przywiązujemy coraz większą wagę do zdrowego żywienia, a co za tym idzie rośnie popularność żywności ekologicznej w Polsce.
Nasza ekologiczna aronia podbija rynki azjatyckieNasza ekologiczna aronia podbija rynki azjatyckiePixabay.com
Posłuchaj
  • O eksporcie żywności ekologicznej mówił w radiowej Jedynce gość Porannych rozmaitości: Maciej Bartoń ze Stowarzyszenia Polska Ekologia /Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
Czytaj także

Rynek żywności w Polsce wart jest 600 – 650 mln zł i stale rośnie, przede wszystkim dlatego że coraz więcej tej żywności eksportujemy, a nie spożywamy i kupujemy w kraju.

- Jesteśmy bardzo mocni w produkcji owoców i warzyw, które stanowią ok. 30-40 proc. całego rynku żywności ekologicznej. Naszym produktem o dużych właściwościach zdrowotnych jest aronia. Polska jest potentatem w jej produkcji. Nasza ekologiczna aronia podbija rynki azjatyckie, w szczególności japoński czy koreański – mówi Maciej Bartoń ze Stowarzyszenia Polska Ekologia.

80 proc. żywności ekologicznej na eksport

To właśnie eksport winduje rozwój rynku polskiej żywności ekologicznej.

- 80 proc. żywności ekologicznej z Polski jest eksportowane – informuje Maciej Bartoń.

Promocja za pieniądze z Unii Europejskiej

W Polsce jest już wdrażany program promocji żywności ekologicznej przy wykorzystaniu unijnych funduszy.

- Od końca stycznia tego roku realizujemy program „Ekoeuropa - jakość i tradycja”. Obecnie przygotowujemy się do targów Health Food Exposition and Conference w Tokio, które odbędą się w maju – wyjaśnia Maciej Bartoń.

Elżbieta Mamos, awi