Rynek żywności w Polsce wart jest 600 – 650 mln zł i stale rośnie, przede wszystkim dlatego że coraz więcej tej żywności eksportujemy, a nie spożywamy i kupujemy w kraju.
- Jesteśmy bardzo mocni w produkcji owoców i warzyw, które stanowią ok. 30-40 proc. całego rynku żywności ekologicznej. Naszym produktem o dużych właściwościach zdrowotnych jest aronia. Polska jest potentatem w jej produkcji. Nasza ekologiczna aronia podbija rynki azjatyckie, w szczególności japoński czy koreański – mówi Maciej Bartoń ze Stowarzyszenia Polska Ekologia.
80 proc. żywności ekologicznej na eksport
To właśnie eksport winduje rozwój rynku polskiej żywności ekologicznej.
- 80 proc. żywności ekologicznej z Polski jest eksportowane – informuje Maciej Bartoń.
Promocja za pieniądze z Unii Europejskiej
W Polsce jest już wdrażany program promocji żywności ekologicznej przy wykorzystaniu unijnych funduszy.
- Od końca stycznia tego roku realizujemy program „Ekoeuropa - jakość i tradycja”. Obecnie przygotowujemy się do targów Health Food Exposition and Conference w Tokio, które odbędą się w maju – wyjaśnia Maciej Bartoń.
Elżbieta Mamos, awi