Jak podkreślił Michał Śledziński, w zachodnich grach RPG jest coś w rodzaju konsekwencji działań. – Postacie nie są zapisane do końca od A do Z. To, jak grasz, wpływa na to, jak odbierana jest postać. W japońskich RPG-ach wszystko jest liniowe i nie ma konsekwencji działań oprócz tych, które zapisane są w scenariuszu – wyjaśnił gość.
Dodał, że w jego opinii, na japońskie RPG wpływa manga. - Japoński RPG to komiks podany w formie grywalnej. Dodawana jest do niego mechanika tak, by tylko było jak grać – stwierdził.
Magdalena Kucharska odniosła się z kolei do Final Fantasy. – Final Fantasy 13 miało być trylogią w ramach jednej mitologii. Niestety nie udało się tego zrealizować. Po latach rozwoju został przemianowany na 15 i tak oto dostaliśmy zupełnie inny produkt, który był planowany – podkreśliła. - Dostaliśmy RPG akcji z innym reżyserem i zupełnie inną fabułą. Fabuła jest bardzo pocięta i widać, że lata sprawiły, że jest ona w częściach, które nie do końca się ze sobą skleiły – dodała.
Zdaniem Michała Zdancewicza jest to „bardzo dobra gra, ale fabuła nie jest jej mocną stroną”. – To dziwne, bo w japońskich RPG-ach to fabuła zwykle przyciąga a nie mechanika, która zawsze była standardowa – zauważył.
W audycji także jak co tydzień przegląd wiadomości ze świata technologii.
Więcej w całej rozmowie.
Gospodarzami audycji byli Przemysław Pawełek i Michał Dydliński.
Polskie Radio 24/pr
24. poziom w Polskim Radiu 24 - wszystkie audycje
_____________________
Data emisji: 21.01.17
Godzina emisji: 14:15