Jak wskazywała Marta Obojska, gra komputerowa może zadziałać na nas dwojako – dobrze lub źle – zależnie od tego, jak do niej podchodzimy i w jaki sposób ją traktujemy.
– Jeśli gramy po to, żeby się zrelaksować i zaangażować w trochę inny świat, a jednocześnie wzmocnić się, to poprzez grę będziemy się rozwijać. Jeśli jednak jesteśmy w depresji, a gra to nasza ucieczka do świata wirtualnego, to może stanowić zagrożenie poprzez to, że może stać się jedynym naszym światem – mówił gość Polskiego Radia 24.
– Mamy różnych graczy – tych, którzy grają, by wygrywać; tych, którzy chcą eksplorować nowy świat; graczy społecznych, którzy grają po to, by wchodzić w interakcje z innymi ludźmi – dodała Joanna Średnicka.
Artur Król podkreślał, że gra komputerowa to pewien test psychologiczny naszych strategii i wzorców działania.
– W grze sprawdzamy, który z naszych mechanizmów jest najskuteczniejszy, a następnie przenosimy to do codziennego działania – powiedział psycholog.
Taką też wskazówkę daje nam poradnik "SuperBetter. Życie to gra, naucz się wygrywać" Jane McGonigal. To książka motywacyjna, która namawia nas do zamiany naszego życia w grę.
– Kiedy jesteśmy w ciężkiej sytuacji życiowej, jak choroba, rozwód, utrata bliskiego, to większość z nas czuje się bezsilna. Ta metoda daje nam poczucie, że odzyskujemy poczucie kontroli nad własnym życiem, ponieważ stosujemy metody obecne w grze komputerowej, jak ćwiczenia dodające siły i motywowanie się poprzez zbieranie punktów – mówiła Karolina Cikowska.
W audycji także przegląd wiadomości technologicznych i spotkanie z jednym z autorów gry "Horizon Zero Dawn" Davidem Fordem.
Całość rozmowy do odsłuchania w nagraniu audycji.
Program prowadzili Przemysław Pawełek i Michał Dydliński.
Polskie Radio 24/dds
24. poziom - Magazyn Nowych Technologi w Polskim Radiu 24 - wszystkie audycje
____________________
Data emisji: 25.02.2017
Godzina emisji: 14:15