Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Czwórka
Karina Duczyńska 28.12.2015

Nietrafiony prezent? Sprawdź, co możesz zrobić

- Jeśli kupujemy coś w tradycyjnym sklepie, a towar nie jest wadliwy, jego zwrot jest dopuszczalny, ale zależy od dobrej woli sprzedawcy - mówi Michał Herde z Federacji Konsumentów.
Posłuchaj
  • Prawa i obowiązki konsumentów. Kiedy możliwy jest zwrot towaru do sklepu, a kiedy przez internet i jakie dokumenty są wymagane? (Się mówi/Czwórka)
Czytaj także

Słuchaj także
komputer gra muzyka 1200.jpg
Dzieci robią zakupy w sieci. Czy to zgodne z prawem?

W przypadku sklepów tradycyjnych to sprzedawca ustala zasady - określa, w jakich przypadkach i w jakiej formie możemy zwrócić towar, np. z metkami, czy bez. Tymczasem, jeśli zakupów dokonamy przez internet, sytuacja jest zgoła inna. - Transakcja została sfinalizowana na odległość, dlatego w większości przypadków mamy możliwość odstąpienia od tej umowy - tłumaczył w Czwórce Ernest Makowski z UOKiK.

W programie rozmawialiśmy także o sytuacjach szczególnych, na przykład, gdy usterka towaru wyjdzie na jaw po kilku dniach użytkowania, a także o tym, czy zwracając niechciany towar do sklepu, za każdym razem musimy uzasadniać naszą decyzję. Wysłuchaliśmy także historii słuchaczy Czwórki, którzy zmuszeni byli mierzyć się ze sklepową biurokracją i brakiem dobrej woli podczas reklamowania towaru.

***

Tytuł audycji: Się mówi

Prowadzi: Piotr Firan

Mat. przygotowała: Justyna Tylczyńska

Goście: Ernest Makowski (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów), Michał Herde, (prezes oddziału Federacji Konsumentów w Warszawie)

Data emisji: 28.12.2015

Godzina emisji: 14.30

kd/mg