Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Trójka
Agnieszka Furtak-Bilnik 23.11.2016

Świąteczne sztuczki, na które dajemy się nabrać w sklepie

- Kiedy jesteśmy w miłym, pozytywnym, przedświątecznym nastroju, to większa jest nasza skłonność, by ulegać różnym perswazyjnym komunikatom - uważa psycholog biznesu prof. Alicja Grochowska z Uniwersytetu SWPS.

Dźwięk muzyki z dzwoneczkami czy rozpylony aromat cynamonu mają kusić klientów, by na dłużej zostać na terenie sklepu i zrobić większe zakupy. - Poza tym, im wcześniej sklepy wystawią świąteczny towar, tym łatwiej o pozytywny nastrój kupujących. Gdy jesteśmy tuż przed świętami, wtedy zaczynamy już odczuwać stres - dodaje prof. Grochowska.

Specjalistka ds. marketingu sensorycznego Aleksandra Potrykus-Wincza wyjaśnia w audycji, jakimi najnowszymi sztuczkami handlowcy skłaniają swoich klientów do zakupów w tym sezonie przedświątecznym.

Zapraszamy do słuchania.

***

Tytuł audycji: Zapraszamy do Trójki - ranek
Prowadzący: Krystian Hanke
Autor: Magda Karczewska
Data emisji: 23.11.2016
Godzina emisji:
6.43

fbi/ei