Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Czwórka
Karina Duczyńska 20.06.2014

Jak gry komputerowe zawojowały świat?

Kiedyś gry komputerowe miały zapewniać nam rozrywkę, dawać przyjemność. Grafika nie była istotna, dźwięk także, ważne, by można było na przykład odbijać piłeczkę. - Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej - mówi Marcin Kubicki.
Jak gry komputerowe zawojowały świat?Glow Images/East News
Posłuchaj
  • Marcin Kubicki o historii gier komputerowych i tym dynamicznie zmieniającym się rynku (Czwórka/Czwarty wymiar)
Czytaj także

- Kilkanaście lat temu grywalność w ówczesne gry była powalająca, choć były to przecież rzeczy absolutnie eksperymentalne - mówi w Czwórce redaktor naczelny magazynu "T3" Marcin Kubicki . - Tytuły powstawały z czystej pasji, a dziś jest to rynek warty setki milionów dolarów.

Dowód? Największa prywatna kolekcja gier sprzedana została niedawno za 750 000 dolarów. - Chyba nikt nie sądzi, że zakupu dokonał człowiek, który chce wykorzystywać te gry w celu rozrywkowym - mówi Kubicki. - To kolekcja, w której wiele tytułów, pochodzących sprzed 20-30 lat, wciąż jest zafoliowanych.

Zdaniem Kubickiego gry to dziś już nie tylko jeden z elementów rozrywki, to nieodłączna część naszej codzienności. - One przenikają inne dziedziny życia - mówi gość "Czwartego wymiaru" i wymienia: filmy na podstawie gier, m.in. "Tomb Rider", ogromny rynek figurek i innych gadżetów. - Jedyna rzecz, która maleje, przynajmniej w Polsce, to liczba magazynów związanych z tą tematyką - dodaje Kubicki.

Zobacz także Marcin Kubicki: przejęcia firm - tak działa rynek nowych technologii <<<

Jak wygląda branża gier komputerowych i czy warto uczyć się programowania ich? Jak, kiedy i dlaczego gracze, zamiast pikselozy, pokochali ugładzoną grafikę, jaka jest tajemnica sukcesu konsol i dlaczego w Japonii odradzają się salony gier? Zapraszamy do wysłuchania nagrania i obejrzenia rozmowy z Marcinem Kubickim w Czwórce.

(kd/tj)