Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Czwórka
Ula Kaczyńska 15.03.2013

Dobre logo sprzeda Twoją firmę

Logo to element komunikacji wizualnej, dzięki któremu konsument zapamiętuje, a potem rozpoznaje markę. Jak skonstruować znak, który na długo zostanie w naszej głowie? Tajemnicę rozszyfrowała ekipa "Czwartego wymiaru".
Dobre logo sprzeda Twoją firmęGlow Images/East News

Dobre logo to atut. Proste i łatwe do zapamiętania sprawia, że od razu zapamiętujemy, jaką firmę symbolizuje. Logo może zawierać w sobie ducha firmy, może dyskretnie mówić o tym, jak jego właściciel chce być postrzegany.

- Wszystko zaczyna się od tego, że przychodzi do nas klient z własną nazwą i koncepcją na to, jak chciałby, żeby jego firma była postrzegana - tłumaczy Ronald Nowak z "Awantura Studio". - Opowiada nam o tym, czym się zajmuje, a my musimy z tego wyciągnąć płaszczyznę estetyczną, która będzie przestawiać się w znaku.

Zanim zleceniodawca zdecyduje się na konkretne rozwiązanie upływa sporo czasu, a część projektów ląduje w koszu. Warto też pamiętać, że jeśli chcemy stworzyć logo firmy możemy pójść w trzech kierunkach: logo, logotyp i sygnet z podpisem.

- My najczęściej pracujemy na logotypach, czyli znakach, które zawierają w sobie typografię i na tym bazują - wyjaśnia rozmówca Michała Matusa. - Natomiast samo logo to pojedynczy sygnet, znak graficzny.

Więcej na ten temat dowiesz się słuchając nagrania z "Czwartego wymiaru".

kul