- Nie oszukujmy się, taki stereotyp istnieje i jeśli spojrzymy na uczelnie – na kierunkach ścisłych przeważają mężczyźni.– mówi Mateusz Dykier z serwisu zadane.pl, który wraz z Google współorganizuje akcję "Code: Girls". – Chodzi o przełamanie tych stereotypów i pokazanie, że dziewczyny świetnie kodują, nadają się do tego.
Zdaniem Dykiera przedstawicielki płci pięknej są m. in. znakomicie zorganizowane. – Potrzebują tylko bodźca z zewnątrz, trzeba je zachęcić do tego, by poszły na przykład na informatykę – mówi Dykier. – Staramy się więc dać im taki bodziec, by przekonać je do rozwijania swoich talentów w tym kierunku.
Akcja "Code: Girls" to kolejna, po m. in. "Dziewczyny na Politechniki" kampania, promująca studiowanie na kierunkach ścisłych przez kobiety. W ramach akcji Dykier odwiedził m. in. krakowskie licea. – Sporo dziewczyn zainteresowało się tym projektem, m. in. z Krakowa, z Poznania. Nie tylko z Warszawy – opowiada gość Czwórki. – Poza tym one mają dryg do przedmiotów ścisłych, co widać np. po wynikach olimpiady informatycznej.
Mateusz Dykier w studiu Czwórki/fot. Wojciech Kusiński
Więcej na temat akcji a także m. in. o konkursie na najciekawszą aplikację dowiesz się, słuchając całej rozmowy z "Poranka".
(kd)