- Tak, to powinien być egzamin dla wszystkich, ale na pewno nie w takiej formie. Jest to przedmiot trochę teoretyczny i często jest tak, że uczymy się jej, a nie do końca wiadomo po co - przekonuje w "4 do 4" Adam Drzewicki reprezentujący internetową telewizję "Matura to bzdura!".
- W swoim założeniu jest to przedmiot ścisły, konkretny, natomiast możemy podchodzić do niej w sposób praktyczny, jak również wyłącznie teoretyczny. Obecnie egzamin ma formę właśnie głównie teoretyczną i jest to złe założenie, do niczego nie prowadzi - wtóruje Marcin Frey, jego kolega z serwisu. - Trzeba sobie powiedzieć jasno, że obecnie wiedza wielu nawet starszych osób na tematy związane z zagadnieniami matematycznymi, jest żenująco słaba. Nie umieją rozwiązać samodzielnie najprostszych równań, samotnie wypełnić zeznań podatkowych, obliczyć, ile potrzebują farby do pomalowania pomieszczenia. Nam chodzi o to, żeby właśnie takie podstawowe umiejętności sprawdzała matura.
Anna Wdowińska-Sawicka z magazynu "Perspektywy" przyznaje, że matura z matematyki jest potrzebna. Jej zdaniem, daje również większe szanse na przyszłość. - Zdecydowanie tak jest, dlatego chociażby promujemy akcję "Dziewczyny na Politechniki", gdzie bez matematyki przecież ani rusz. Ale chodzi tutaj o znacznie więcej niż wybór kierunku na studiach. Nigdy nie możemy być pewni, kiedy umiejętność dobrego posługiwania się tą nauką, nam się przyda, czy w przyszłości braki w tej dziedzinie nie staną nam na przeszkodzie kariery. Warto swoim myśleniem wybiec trochę dalej - przekonuje.
Zapraszamy do wysłuchania zapisu całej dyskusji w "4 do 4".
(ac/tj)