Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Beata Krowicka 10.11.2016

Dzieci decydują o naszych zakupach

Pod wpływem dzieci dorośli kupują już nie tylko słodycze, ubrania czy smartfony. - Dzieci wkraczają w te rejony, o których byśmy wcześniej nie pomyśleli, że mogą mieć  na nie wpływ - powiedziała w "Podwójnym espresso" Katarzyna Krzywicka-Zdunek, liderka projektu "Kid's Power", badania przeprowadzonego przez agencję IQS.
Posłuchaj
  • Co dorośli kupują pod wpływem dzieci? (Podwójne espresso/Jedynka)
Czytaj także

- Do tej pory dzieci miały wpływ na zakup takich produktów jak serek, czekolada, słodycze czy zabawki. Teraz przenosi się to na ważniejsze rzeczy takie jak meble, wakacje a nawet wybór samochodu - mówi pani Katarzyna i dodaje, że prawie połowa matek przyznaje, że to właśnie dzieci współdecydują o tak poważnych zakupach.

Wpływ na rodziców mają już trzyletnie dzieci, ale ich rola w decydowaniu o rodzinnych zakupach  znacznie rośnie po trzeciej, czwartej klasie szkoły podstawowej.

O tym, że coraz bardziej powszechny staje się na świecie dzieciocentryzm, a także o nowym pokoleniu nazywanym "pokoleniem jednorożców",  w rozmowie Moniki Tarki i Roberta Kilena.


***

Tytuł audycji: Podwójne espresso

Prowadzi: Monika TarkaRobert Kilen

Gość: Katarzyna Krzywicka-Zdunek (IQS)

Data emisji: 10.11.2016

Godzina emisji: 5.40

bk