Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Jarosław Krawędkowski 28.08.2017

E-handel: rosną zakupy żywności przez internet: coraz więcej produktów świeżych i ciężkich

Wartość sprzedaży produktów spożywczych przez internet w Polsce wzrośnie do 2020 r. 2,5 mld zł.   
Posłuchaj
  • O rosnących zakupach żywności, nie tylko tej trwałej - herbat, kaw i napojów, ale i świeżej - mięsa, warzyw i owoców, o tym w Agro Faktach radiowej Jedynki./Justyna Golonko, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
Czytaj także

−Zakupy żywności przez internet wciąż rosną - w ujęciu rocznym te wzrosty są już dwucyfrowe - tłumaczy Łukasz Kiczma ekspert do spraw rynki e-commerce.

Jak wyjaśnia, szacunki pokazują, że tempo wzrostu wynosi 15-20 procent rocznie.

Zakupy żywności w sieci są bezpieczne, wygodne i tańsze

− Ten rynek rośnie, bo takie zakupy są bezpieczne, wygodne - mówi Tomasz Dębowski, dyrektor marketingu Frisco.pl. coraz tańsze.

− I do tego dochodzi aspekt ceny – wbrew obiegowym opiniom, żywność kupowana w sieci jest też tańsza, gdyż e-sklepy aby konkurować z normalnymi sklepami, muszą mieć ofertę na poziomie rynku, mówi ekspert. 

Przez internet kupujemy produkty trwałe – herbatę, kawę oraz ciężkie – napoje, soki

− Przez interenet kupujemy najczęściej produkty, które mają długi termin przydatności do spożycia - wylicza Łukasz Kiczma.

I w pierwszej kolejności wymienia: kawy, herbaty i słodycze.

Jak dodaje, drugą kategorią kupowaną w sieci są produkty ciężkie – napoje, soki.

W internetowym koszyku owoce, warzywa, pieczywo i mięso 

−Ale też coraz częściej przez internet kupujemy produkty świeże - dodaje Tomasz Dębowski.

−Jest to pieczywo, mięso, owoce i warzywa, często udział tych produktów w koszyku zakupów w sieci sięga 75 procent, mówi ekspert.

Internetowe zakupy najczęściej w weekend

Z badań wynika, ze takie zakupy najczęściej robimy w weekend.

Najwięcej dostaw następuje w piątek wieczorem i sobotę rano, mówi gość radiowej Jedynki.

− I dlatego wzrost produktów spożywczych przez internet jest ogólnoświatowy - podsumowuje Łukasz Kiczma.

A najwięksi sprzedawcy doskonale zdają sobie sprawę z obecnych trendów - i coraz częściej sprzedaż żywności przenoszą też do sieci. 

Według danych firmy konsultingowej KPMG, w Polsce istnieje około 420 sklepów internetowych, które sprzedają produkty spożywcze. A prognozy mówią, że ciągu kolejnych dwóch lat, podwoi się liczba dużych sieci handlowych, które rozpoczną sprzedaż online.

Justyna Golonko, jk