Wcześniej zajmowała się tym Agencja Rynku Rolnego, a od września 2017 roku robi to Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, który zaproponował nowe elementy w tej promocji.
− Włosi, Francuzi mają swoje rozpoznawalne narodowe marki, Polska też powinna taką wypracować - mówi dyrektor KOWR, Witold Strobel.
Polska smakuje tworzy polską markę
Stąd lansujemy hasło „Polska smakuje” i chcielibyśmy aby ten znak był rozpoznawalny, i który oferujemy producentom nie wytwarzających rozpoznawalnych marek, mówi gość Agro Faktów.
− Na użytek krajowy jest strona www.polskasmakuje.pl, ale także aplikacja mobilna - dodaje Witold Strobel.
Na stronie „Polska smakuje” produkty regionalne i tradycyjne
− Chodzi o to, aby pod tym hasłem „Polska smakuje” zebrać producentów żywności certyfikowanej, produkowanej tradycyjnie czy w regionach. Producenci takiej żywności będą mogli rejestrować się na naszej stronie, mówi gość radiowej Jedynki.
Aplikacja lokalizuje ciekawe i smaczne produkty
− Dzięki aplikacji, można dowiedzieć się, co w okolicy, w której akurat się znajdujemy, można znaleźć coś ciekawego do skonsumowania, poznania czy kupienia - mówi Witold Strobel.
− Konsumenci będą mogli też sami oceniać i rekomendować produkty - dodaje Strobel.
Na razie nie wszystkie funkcjonalności są gotowe, ale już można stronę www.polskasmakuje.pl odwiedzać i pobierać z niej aplikację. A rejestracja produktów jest darmowa.
Aleksandra Michałek – Tycner, jk