Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
polskieradio.pl
Beata Krowicka 08.05.2014

KTR: srebro dla akcji "Na tych samych falach" portalu Polskiego Radia, brąz dla kampanii Trójki

„Na tych samych falach” (Soundtrack to your live) - akcja portalu PolskieRadio.pl, którą prowadziliśmy z agencją Isobar Poland na Pikniku Naukowym 2013 – otrzymała srebrną nagrodę w konkursie Klubu Twórców Reklamy (KTR) w kategorii "Reklama aktywna - Experiential Marketing". W kategorii "Kampania" brąz zdobyła kampania Programu 3 Polskiego Radia "Trójka nie nadaje bzdur. Pokazuje je tylko w reklamie"
Wręczenie srebrnej nagrody KTR dla akcji Na tej samej fali stworzonej przez polskieradio.pl i Isobar Poland. (L) Andrzej Mietkowski, dyrektor portalu polskieradio.pl, (Ś) Maciej Nowicki, dyr. kreatywny Isobar Poland.Wręczenie srebrnej nagrody KTR dla akcji "Na tej samej fali" stworzonej przez polskieradio.pl i Isobar Poland. (L) Andrzej Mietkowski, dyrektor portalu polskieradio.pl, (Ś) Maciej Nowicki, dyr. kreatywny Isobar Poland. Marcin Obara

„Na tych samych falach”

Polskieradio.pl i Isobar zaprosiło uczestników Pikniku do niezwykłego eksperymentu. Polegał na sterowaniu radiem za pomocą myśli. Każdy chętny spróbowania zdolności swojej koncentracji mógł za pomocą prostego elektroencefalografu (urządzenia do mierzenia elektrycznej aktywności mózgu) dobierać do swojego nastroju muzykę lub inne programy z zasobów Polskiego Radia.

Koncentrację na wybranym dźwięku trzeba było utrzymać przez 7 sekund. Im „trudniejszy” dźwięk, tym koncentracja musiała być większa. W eksperymencie było osiem poziomów trudności utrzymania koncentracji. Niewielu udało się dotrzeć do najwyższego poziomu. Ale wszyscy bawili się świetnie i podkreślali, że udział w eksperymencie był niezwykłym przeżyciem

"Trójka nie nadaje bzdur"

Brązową nagrodę w konkursie KTR w kategorii Kampania  otrzymała agencja Walk Creative za kampanię Programu 3 Polskiego Radia "Trójka nie nadaje bzdur. Pokazuje je tylko w reklamie"

Fot.
Fot. Polskie Radio

Kreacja, wpisująca się w Trójkowy klimat, zwraca uwagę absurdalnym, purnonsensowym poczuciem humoru. W filmach wykorzystano wizerunki artystów związanych z Trójką - dziennikarza Programu 3 Artura Andrusa, młodego, zdolnego wokalisty, laureata nagrody muzycznej "Mateusz Trójki" Dawida Podsiadło oraz aktora Zbigniewa Zamachowskiego.

Grand Prix dostała agencja FaceAddicted za kampanie „Kulturyzator Frugo”.

Agencją roku została DDB Warszawa a reklamodawcą roku firma FoodCare Polska.

Pełną listę zwycięzców konkursu KTR można znaleźć tu.

Klub Twórców Reklamy

KTR to jeden z najbardziej prestiżowych konkursów reklamowych w Polsce. Wieloosobowe jury w kilkudziesięciu kategoriach ocenia najbardziej kreatywne i ciekawe „perełki komunikacyjne” powstałe w Polsce. Nagradzane są nie tylko tradycyjne reklamy prasowe, radiowe i telewizyjne, ale i akcje takie jak „Na tej samej fali”, teledyski, eventy, działania w mediach  społecznościowych i innych nowoczesnych formach komunikacji.  Już sama nominacja jest sukcesem, a otrzymanie nagrody to szczególne wyróżnienie.

W ubiegłym roku portal PolskieRadio.pl otrzymał na gali KTR srebro za przygotowaną przez Hypermedia Isobar akcję „Dotknij Dźwięku”, którą pokazaliśmy na Pikniku Naukowym w 2012.

Wcześniej nasza akcja zdobyła nagrody na festiwalach reklamowych Epica (Paryż) i Golden Drum (Portoroż, Słowenia) .

Piknik Naukowy Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik 2013 >>>