Choć produkcja modelu zakończyła się w 1988 roku, okazuje się, że jego linia wciąż jest ponadczasowa. Mimo, że się zestarzał, budzi podziw i jest coraz częściej poszukiwany przez kolekcjonerów.
Peugeot 404 swoją urodę zawdzięcza sprawnej kresce specjalistów z biura projektowego Pininfariny. To spadkobiercy dziedzictwa słynnego Battisty nadali mu taki, a nie inny kształt.
W latach 60-tych był cieszącym się olbrzymim wzięciem sedanem. Rzucony na rynek w czasach globalnego i powszechnego niedoboru często stanowił przedmiot kłótni i sporów o pierwszeństwo do zakupu.
Samochód wyposażony był w silnik benzynowy 1,6 litra oraz siłę 72 KM. Peugeot 404 sprzedawany był także w wariancie Diesla z silnikiem od 50 (1,9 litra) do 64 KM (2,0 litry). W ciągu pierwszych osiemnastu lat wyprodukowano prawie 2,9 miliona sztuk modelu w różnych wariantach: kombi, coupé, kabrioletu i pickupa. Produkcja na licencji była kontynuowana w Afryce i Ameryce Południowej.
Był wielokrotnie wyśmiewany w filmach i kabaretach na całym świecie – najczęściej we francuskich komediach żartowali z niego Louis de Funès i Pierre Richard. Mimo to, Peugeota lubili niemal wszyscy. Po 23 latach od zakończenia produkcji jest on poszukiwanym w całej Europie klasykiem. Na zachodzie wciąż możemy spotkać go jeżdżącego po ulicach mniejszych miasteczek.
To się nazywa wieczne auto!
ŁS
CZYTAJ TAKŻE:
Źródło: https://www.autozeitung.de/50-jahre-peugeot-404-zeitreise-im-oldtimer-26234.html