Przed zatwierdzeniem projektu budowy tras szybkiego ruchu i autostrad tworzone są analizy i zestawiania z przewidywanym pomiarem natężenia ruchu. Mimo to zdarzają się sytuację, kiedy nowo budowane drogi potrafią się zakorkować. Każdy wie, jak frustrujące jest stanie w miejscu, w którym z definicji zatorów być nie powinno. Niestety będzie tylko gorzej! Samochodów na polskich drogach nieustannie przybywa.
– Dodawanie kolejnych pasów nic nie daje!- mówi Radek z kanału YT Autostrady Polska:
00:56 016ccaeb.mp3 Błędy projektowe i zbyt mała liczba pasów (Wysokie Obroty/PRK) Błędy projektowe i zbyt mała liczba pasów (Wysokie Obroty/PRK)
00:39 016ccaec.mp3 Aut jest coraz więcej! (Wysokie Obroty/PRK) Aut jest coraz więcej! (Wysokie Obroty/PRK)
Ekspresowa ósemka w Warszawie to polska królowa korków. Nie ma dnia, w którym nie obserwujemy tam zwolnienia ruchu oraz kolizji. Wydawać by się mogło, że tak szeroka trasa nie ma prawa stanąć w miejscu w godzinach szczytu. Co poszło nie tak? Czas na diagnozę:
01:08 016ccaed.mp3 Problemem jest ruch miejski (Wysokie Obroty/PRK) Problemem jest ruch miejski (Wysokie Obroty/PRK)
Stołeczny odcinek S8 nie jest jedyną trasą, na której obserwuje się znaczące spowolnienia w płynności ruchu. Dolnośląski fragment A4 jest pechowy z innego niż S8 w Warszawie powodu.
00:41 016ccaee.mp3 A4 nie jest autostradą! (Wysokie Obroty/PRK) A4 nie jest autostradą! (Wysokie Obroty/PRK)
Wróćmy jednak do Warszawy, a raczej pod Warszawę, do miejscowości Opacz, którą kojarzymy z korków na lokalnym węźle. Dokładną analizę powodów, dla których węzeł Opacz na S2 tak poważnie się korkuje, ma dla nas Radek z kanału Autostrady Polska:
01:16 016ccaef.mp3 Węzeł Opacz (Wysokie Obroty/PRK) Węzeł Opacz (Wysokie Obroty/PRK)
-
Niestety niemal identyczny błąd popełniono na innym węźle, który znajduje się w ciągu drogi ekspresowej S2. Chodzi o węzeł Warszawa Lubelska, gdzie sytuacja jest bliźniaczo podobna do węzła Opacz.
00:44 016ccaf0.mp3 Węzeł Lubelska (Wysokie Obroty/PRK) Węzeł Lubelska (Wysokie Obroty/PRK)
Jedziemy do Krakowa. Tam trwają intensywne prace przy budowie północnej obwodnicy miasta w ciągu drogi S52, która docelowo ma połączyć się z S7 na węźle Kraków Mistrzejowice. Dlaczego projekt jest skazany na porażkę?
01:06 016ccaf1.mp3 To nie może się udać! (Wysokie Obroty/PRK) To nie może się udać! (Wysokie Obroty/PRK)
Nie wszędzie jednak budujemy wbrew rozsądkowi! Warto zwrócić uwagę na fenomenalne rozwiązania, dzięki którym w naszych serwisach drogowych nie musimy mówić o zatorach i trudnościach podróżowania.
00:41 016ccaf2.mp3 Nikt nie mówi, że w Polsce nie ma dróg! (Wysokie Obroty/PRK) Nikt nie mówi, że w Polsce nie ma dróg! (Wysokie Obroty/PRK)
Infrastruktura drogowa w Polsce rozwija się bardzo prężnie. Jest mocno rozbudowana, a trasy łączą już większość dużych miast w kraju. Nieustannie planowane są nowe inwestycje, które mają zwiększyć komfort podróżowania i sprawić, że przejazd z punktu „A” do punktu „B” będzie szybszy, tańszy i bezpieczniejszy.
bp
CZYTAJ TAKŻE: