Wieczór baletowy "Nie upilnuje nas nikt"

Ostatnia aktualizacja: 11.12.2024 10:56
Czy istnieje kobieca choreografia i czy takie rozróżnienie ma rację bytu? O wieczorze baletowym "Nie upilnuje nas nikt", na który złożyły się dzieła trzech choreografek, a którego premiera miała miejsce 6 grudnia w Teatrze Wielkim w Poznaniu, Katarzyna Sanocka i Katarzyna Gardzina rozmawiały z Robertem Bondarą, kierownikiem tamtejszego zespołu baletowego.
Wieczór baletowy Nie upilnuje nas nikt
Wieczór baletowy "Nie upilnuje nas nikt"Foto: Shutterstock/ bezikus

Z poznańską premierą związany jest też nowatorski projekt Natalii Gorzelańczyk, specjalizującej się w tanecznym marketingu. Dance Guide - Przewodniczka po tańcu to jej autorski sposób na popularyzację tej sztuki wśród osób z rezerwą podchodzących do tego typu wydarzeń.

Ponadto w "Pas de deux" jak zwykle nie zabrakło recenzji i rekomendacji nadchodzących wydarzeń tanecznych, a także kolejnego hasła z baletowego słownika. Tym razem autorki magazynu przyjrzały się… stopom w pozycjach point i flex.


Posłuchaj
43:42 PR2 2024_12_11-13-06-14.mp3 Wieczór baletowy "Nie upilnuje nas nikt" (Pas de deux/Dwójka)

 

***

Tytuł audycji: Pas de deux - magazyn taneczny

Prowadziły: Katarzyna Sanocka i Katarzyna Gardzina

Data emisja: 11.12.2024

Godzina emisji: 13.05

dz/zch


Czytaj także

Dyrektor Polskiego Baletu Narodowego i premiera baletu "Peer Gynt"

Ostatnia aktualizacja: 16.10.2024 13:00
W audycji "Pas de deux – dwójkowy magazyn taneczny" gościliśmy Krzysztofa Pastora - dyrektora Polskiego Baletu Narodowego. Rozmawialiśmy o zbliżającej się premierze baletu "Peer Gynt" z librettem według poematu dramatycznego Henrika Ibsena, z muzyką  Edvarda Griega (Peer Gynt op. 23 i inne utwory) w choreografii Edwarda Cluga.
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Królowa Śniegu" jako balet. Choreografka: muzyka Maxa Richtera daje dużo twórczej energii

Ostatnia aktualizacja: 27.11.2024 15:17
- Kompozycje Maxa Richtera "Four Seasons: Vivaldi Recomposed" usłyszałam po raz pierwszy w 2016 roku i zapadły mi głęboko w pamięć. Nie dziwi mnie, że od tego czasu powstało sporo tanecznych interpretacji tej muzyki. Ta seria utworów daje wiele twórczej energii choreografom, a jednocześnie zostawia przestrzeń dla tańca - mówiła w Dwójce Małgorzata Dzierżon, kierowniczka Baletu Opery Wrocławskiej, przed premierą "Królowej Śniegu".
rozwiń zwiń