The Museum of Modern Art (MoMA) i firma Mattel ogłosiły, że związały się partnerstwem na najbliższe 5 lat. Instytucja kultury i producent zabawek łączą siły by zachęcić najmłodszych do zagłębiania się w świecie sztuki.
- Współpraca z MoMA pozwala nam przełożyć najlepsze dzieła sztuki, prace znamienitych artystów na niezwykłe wyrazy kultury, designu i opowieści, które przez lata będą rezonować z kolekcjonerami i fanami - powiedział Nick Karamanos, wiceprezes ds. partnerstw w branży rozrywkowej w Mattel.
Jesse Goldstine, jeden z dyrektorów w MoMA, podkreślił że przez partnerstwo z Mattel, muzeum zaprasza nowe pokolenie odbiorców do zapoznania się z kolekcją w sposób, który łączy sztukę współczesną z kreatywną zabawą i innowacyjnością projektową.
Zabawki jakby z muzealnych sal MoMA
Na początek tej współpracy wybrano 7 zabawek:
- Barbie połączono z dziełem Vincenta van Gogha "Gwiaździsta noc". Lalkę ubrano w suknię wzorowaną na niebie z obrazu van Gogha. Jej włosy ułożono w kłębiaste loki przypominające chmury, wpięto w nie detal w kształcie półksiężyca.
- Samochodziki Hot Wheels dostały nowe modele. Mówi się, że to Jaguara E-Type Roadster to "najpiękniejszy samochód, jaki kiedykolwiek powstał" i dlatego zapewnił sobie miejsce w kolekcji MoMA. Drugi to Citroën DS 23 Sedan, ceniony obiekt francuskiego wzornictwa.
- Dzięki MoMA i Mattel zagramy też w nową wersję znanej gry UNO. Klasyczne karty UNO zawierają sześć kultowych dzieł sztuki z kolekcji, w tym prace Sonii Delaunay, Henriego Matisse'a, Pieta Mondriana, Claude'a Moneta, Liubov Popovej i Vincenta van Gogha.
- W kolekcji jest również Magic 8 Ball inspirowana pracą amerykańskiej artystki Almy Woodsey Thomas.
- Dzieła mistrzów znalazły się także w serii Little People Collection. Tu wykorzystano prace Salvadora Dali oraz Claude'a Moneta.
W ramach współpracy Mattel będzie też sponsorem strefy rodzinnej w MoMA (Samuel and Ronnie Heyman Family Art Lab). To partnerstwo z pewnością jest nowym, innowacyjnym spojrzeniem na sposoby dotarcia do nowych użytkowników sztuki. Nie wykluczone, że młodzi fani zabawek oczarowani ich designem zapragną ruszyć do muzeum.
Kolekcja będzie dostępna od 11 listopada w sprzedaży online oraz w sklepach MoMA Design Stores w Nowym Jorku i Japonii.
***
pj