"Wenus w futrze"

Ostatnia aktualizacja: 21.04.2014 17:00
- Na moją sztukę w żaden sposób nie wpłynął film Romana Polańskiego - podkreślała w "Poranku Dwójki" Agnieszka Lipiec-Wróblewska reżyserka spektaklu "Wenus w futrze" w Teatrze WARSawy.
Audio
Wenus w futrze
Foto: materiały promocyjne, teatrkonsekwentny.pl

Reżyser Thomas szuka młodej, pięknej i inteligentnej aktorki do roli Wandy w spektaklu według adaptacji słynnej książki "Wenus w futrze” Leopolda von Sacher-Masocha. Po długim, zakończonym fiaskiem castingu pojawia się spóźniona kobieta, imienniczka bohaterki książki. Aktorka próbuje przekonać reżysera, że jest idealna do tej roli, udaje jej się także namówić Thomasa by sam zagrał Kuziemskiego. Zaczyna pociągać za sznurki, rozumiejąc, że bohater książki jest alter ego reżysera…. Czy uda jej się dostać tę rolę? A może kobiecie chodzi o coś innego? Może chce przejąć kontrolę?

- Ten tekst zafascynował mnie jako opowieść o relacji pomiędzy kobietą a mężczyzną rozgrywająca się przynajmniej na trzech poziomach. Mamy bowiem  reżysera i aktorkę, mamy kreowane przez nich postaci Wandy i Kuziemskiego. Jest wreszcie poziom antropologiczno-mitologiczny z Wenus i jej niewolnikiem - mówiła Agnieszka Lipiec-Wróblewska w rozmowie z Marcinem Pestą w "Poranku Dwójki". Premiera "Wenus w futrze" Davida Ivesa w Teatrze WarSawy odbędzie 23 kwietnia 2014 roku. W Wandę wcieli się Magda Popławska. W Thomasa - Wojtek Kalarus.

mm/bch

Zobacz więcej na temat: Roman Polański TEATR Warszawa
Czytaj także

Juliusz Machulski: dobra sztuka teatralna jest lepsza od filmu

Ostatnia aktualizacja: 15.04.2014 08:00
- Najlepszy teatr, który się przeżywa z żywym aktorem, zostawia we mnie więcej niż bardzo dobry film - powiedział w radiowej Jedynce reżyser. Twórca kinowych hitów: "Vabank", "Seksmisja", "Killer" czy "Vinci", wraca po latach do Lublina, by wyreżyserować swoją sztukę pt. "Machia".
rozwiń zwiń
Czytaj także

Jacek Kopciński: poza Masłowską ludzie nie znają współczesnego dramatu

Ostatnia aktualizacja: 19.04.2014 14:30
W polskim teatrze przełomu wieków ścierały się różne poetyki i "formacje" literackie. To, co najbardziej reprezentatywne dla tego okresu zebrał Jacek Kopciński w antologii "Trans/formacja. Dramat polski po 1989 roku". Właśnie ukazał się drugi tom tego wydawnictwa.
rozwiń zwiń