W wywiadzie dla portalu Interia Krzysztof Czabański podkreślił, że media publiczne to zarówno Telewizja Polska, Polskie Radio, jak i Polska Agencja Prasowa.
Droga Krzyżowa, msze święte i rekolekcje wielkopostne na antenach Polskiego Radia
>>> [CZYTAJ TAKŻE] "Musimy radzić i informować". Dodatkowe audycje Polskiego Radia w związku z zagrożeniem koronawirusem
- Być może nie zawsze jest to widoczne dla opinii publicznej, ale depesze PAP są wielokrotnie powielane w lokalnych mediach. Dziś gołym okiem widać, że media publiczne dobrze wypełniają swoją rolę informacyjną i edukacyjną. Jestem dla nich pełen uznania i bardzo dziękuję wszystkim pracownikom mediów publicznych za pełną poświęcenia pracę - powiedział przewodniczący RMN.
"Oferta mediów publicznych jest na wysokim poziomie"
Krzysztof Czabański zaznaczył, że ze względu na liczne obostrzenia, dziennikarze pracują w trudnych warunkach. Zaznaczył, że konferencje prasowe w zdecydowanej większości odbywają się online. Przewodniczący RMN zaznaczył, że duża część załogi radia, telewizji i PAP-u pracuje "jak w śluzie", a ludzie są od siebie odseparowani. Podkreślił, że dzieje się tak po to, aby przypadek, podejrzenie czy konieczność kwarantanny nie paraliżowała całej instytucji.
- Wdrożono już odpowiednie procedury. Do tej pory nie zdarzyło się, żeby któryś z pracowników PAP-u, radia czy telewizji miał koronawirusa - powiedział Krzysztof Czabański.
Przewodniczący RMN zwrócił także uwagę na ofertę informacyjno-programową mediów publicznych w czasie epidemii.
>>> [CZYTAJ TAKŻE] Jeszcze więcej polskiej muzyki w Polskim Radiu
- W moim przekonaniu, jest ona na wysokim poziomie. Proszę spojrzeć na Polskie Radio, które przygotowało dodatkowe programy dla ludzi siedzących teraz w domach: koncerty, wywiady z ludźmi kultury i sztuki, poradniki, słuchowiska, audycje dla dzieci, msze święte i nabożeństwa i tak dalej. Podobnie jest w TVP - powiedział Krzysztof Czabański.
Programy Polskiego Radia zmieniły ramówki w związku z koronawirusem. Uruchomione zostały dodatkowe audycje, w których prowadzona jest akcja edukacyjna i informacyjna. Anteny publicznego nadawcy, w tym przede wszystkim cyfrowe Polskie Radio Dzieciom, wspomagają też naukę zdalną.
Bogata oferta kulturalna Polskiego Radia, w tym słuchowiska i retransmisje koncertów - to zaś wspaniała propozycja na czas zamkniętych z powodu koronawirusa instytucji kultury: kin, teatrów, sal koncertowych czy muzeów. Na antenach Polskiego Radia transmitowane też są dodatkowe msze święte, ponadto za pośrednictwem radia słuchacze będą mogli wziąć udział w Drodze Krzyżowej i rekolekcjach wielkopostnych.
jp/dn