10.00 – 12.00 – Świąteczne przedpołudnie z Dwójką – prowadzi Małgorzata Pęcińska
Johann Nepomuk Hummel: Te Deum,Missa solemnis C-dur, wyk. Patricia Wright – sopran, Zan McKendree–Wright – alt, Patrick Power – tenor, David Griffith – bas, Donald Armstrong – skrzypce, Tower Voices, Nowozelandzka Orkiestra Symfoniczna, dyr. Uwe Grodd; Camille Saint-Saëns Utwory organowe: 7 Improwizacji, Fantazja, Adagio, Preludium i Fuga Es, wyk. Robert Delcamp – organy kościoła św. Marcina w Dudelang; Feliks Mendelssohn– Bartholdy: Hör mein Bitten, Herr, wyk. Greta de Reygherer – sopran, La Chapelle Royale, Collegium Vocale Gent, Johan Huys – organy, dyr. Philippe Herreweghe
12.05 – 14.00 – Koncert Piotra Anderszewskiego i Orkiestry Symfonicznej Radia Bawarskiego pod dyrekcją Johna Eliota Gardinera w Filharmonii Monachijskiej (14.11.2008)
Dymitr Szostakowicz Symfonia kameralna c-moll op. 110a, Béla Bartók III Koncert fortepianowy Sz. 119, Antonin Dvořak VII Symfonia d-moll op. 70
Autor: Róża Światczyńska
15.00 – 16.00 – Źródła – magazyn kultury ludowej prowadzą Maria Baliszewska i Anna Szotkowska
16.05 – 17.00 – Nie ma nuty napisanej bez miłości – z Anne-Sophie Mutter rozmawia Piotr Matwiejczuk
Anne-Sophie Mutter, jedna z największych skrzypaczek naszych czasów, po kilku latach ponownie przyjechała do Polski. Dwa tygodnie temu wystąpiła na trzech koncertach, w tym na koncercie inaugurującym XIII Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena w Warszawie. Wraz z orkiestrą Sinfonia Varsovia pod dyrekcją Krzysztofa Pendereckiego wykonała Koncert skrzypcowy Ludwiga van Beethovena. W połowie lutego, dzięki uprzejmości Stowarzyszenia Ludwiga van Beethovena, miałem okazję porozmawiać z niebywale zapracowaną artystką, która niemal bez przerwy koncertuje na całym świecie. Mimo wczesnej pory, Anne-Sophie Mutter była wyjątkowo rozmowna, w znakomitym humorze, bardzo obszernie i szczegółowo odpowiadała na moje pytania. Mówiliśmy o napisanych dla niej dziełach Witolda Lutosławskiego i Krzysztofa Pendereckiego, o wolności i wyrafinowaniu w muzyce, o tym, dlaczego lubi sprzeczności i prowokacje, co sądzi o tzw. wykonawstwie historycznie poinformowanym, jak zakochała się ponownie w Koncercie skrzypcowym Mendelssohna, co jest według niej najważniejsze w sztuce i w życiu.
17.05 – 18.50 – Z nową wiosną... – audycja Grażyny Teodorowicz
Mieczysław Karłowicz Pieśni, wyk. Andrzej Hiolski – baryton, Jerzy Marchwiński – fortepian; Fryderyk Chopin Mazurki w opracowaniu Pauliny Viardot, wyk. Halina Łukomska – sopran, Szabolcs Esztenyi – fortepian; Karol Szymanowski Pieśni kurpiowskie wyk. Olga Pasiecznik – sopran, Jozsef Őrmeny – fortepian; Fryderyk Chopin Walce wyk. Artur Rubinstein; Fryderyk Chopin Fantazja na tematy polskie op. 13, wyk. Garrick Ohlsson, Wielka Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Jerzy Maksymiuk; Karol Szymanowski Maski wyk. Garrick Ohlsson
20.00 – 22.00 – Filharmonia Dwójki: 6. Festiwal Misteria Paschalia
Antonio Vivaldi – Arie e concerti
Là sull’eterna sponda – aria z opery Motezuma, Sorge l’irato nembo – aria z opery Farnace, Vedrò con mio diletto – aria z opery Giustino, Ho il cor già lacero – aria z opery Griselda, Veni me, sequere fida Abra, Agitata infido flatu – arie z oratorium militare Juditha triumphans, Sol da te i Nel profondo cieco mondo – arie z opery Orlando furioso, Concerto g-moll RV 157, Concerto h-moll RV 580, Concerto C-dur RV 443,
wyk. Sonia Prina – kontralt, Il Giardino Armonico, dyr. Giovanni Antonini
Transmisja z Krakowa
Autor: Marcin Majchrowski
Przerwa: Wokół Festiwalu – audycja Justyny Nowickiej (wydawca Beata Stylińska)
22.05 – 23.00 – Wieczór jazzowej ballady: od Bena Webstera do dziś – audycja Macieja Karłowskiego
23.00 – 00.00 – Nowe kontrapunkty świąteczne: Współczesnych kompozytorów hommage dla G. Ph. Haendla z okazji 250-lecia śmierci. Projekt Europejskiej Unii Radiowej przedstawia Andrzej Chłopecki